مقالات

چمن مصنوعی برای بالکن : ایده های عملی برای تزئین تراس

چمن مصنوعی برای بالکن

بیشتر مردم طبیعت را بخاطر سبز بودنش دوست دارند و این سرسبز حس نشاط و زندگی را در آنها ایجاد می کند، اما همه کاشت و استفاده از چمن طبیعی و مراقبت های بعد از آن کار ساده ای نیست. برای همین اغلب افراد به خرید چمن مصنوعی برای بالکن خانه های شان روی آورده اند و برای تزئین تراس آپارتمان ها از آن استفاده می کنند. هرچند که بیشتر از این محصول در باغ ها و حیاط خانه ها استفاده می شود، اما هدف از نوشتن این مطلب معرفی ایده هایی برای تزئین تراس با چمن مصنوعی است.

چمن مصنوعی برای بالکن

جنس الیاف چمن مصنوعی

چمن مصنوعی که برای نصب در بالکن استفاده می شود از موادی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی آمید و نایلون ساخته شده است و تا ۵۰ سال دوام دارد. مکان هایی که بیشترین استفاده را از چمن مصنوعی دارند مانند زمین های ورزشی به ویژه زمین فوتبال ، زمین فوتسال، باغ ها و تالارها، کنار استخر و حیاط خانه و ویلا از چمن هایی که بصورت تک بافت و دوبافت هستند استفاده می کنند.

چمن مصنوعی برای تراس

نکات مهمی که باید به آن توجه کنید

نکته مهمو قابل توجهی که درباره چمن های مصنوعی وجود دارد این است که این محصول دراای رنگ بندی متنوعی مانند قرمز و قهوه ای می باشد. اما اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای بالکن آپارتمان تان را دارید بهتر است حداقل برای قسمتی از فضای تراس از رنگ سبز استفاده کنید. درست است که این چمن ها طبیعی نیستند اما بعد از نصب چمن مصنوعی در بالکن متوجه غیرطبیعی بودن آن نمی شودید. علاوه بر کاربرد تزئینی این محصول، برای سلامت هیچگونه ضرری ندارند و نسوز بوده و خاصیت ضد باکتریایی دارند.

چمن مصنوعی برای بالکن

مزایا و معایب

مانند هر محصول دیگری نصب و خرید چمن مصنوعی برای بالکن مزایا و معایبی دارد. یکی از مزایای این چمن ها زیبایی آنها و تغییر چشمگیری است که در فضای خانه ایجاد می کنند. نگهداری و نظافت بسیار ساده ای دارند. اما برای اینکه همیشه تازه و با طراوت به نظر برسند باید حداقل هفته ای یکبار برگ ها گرد و خاک را از روی چمن پاک کنید و این محصول را زیر نور مستقیم آفتاب نصب نکنید.

نصب چمن مصنوعی در بالکن

استفاده در کنار گل و گدان های طبیعی

نصب چمن مصنوعی در بالکن با هدف تزئین تراس ایده بسیار جذابی است. پوشش کف بالکن با استفاده از چمن های مصنوعی به تنهایی زیبایی چندانی ندارد بنابراین بهتر است در گوشه و اطراف تراس از گلدان های زیبا با گل های طبیعی استفاده کنید و فضای زیباتری ایجاد کنید. حتی می توانید در ورودی تراس از سنگ ریزه های رنگی استفاده کرده و بخش اصلی بالکن را با چمن مصنوعی تزئینی پوشش دهید.

چمن مصنوعی برای بالکن

یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی برای تزئین تراس ، استفاده هم زمان از این محصول با متریال های دیگر مانند چوب ترمو یا موزاییک است. به عنوان یک ایده عالی برای تزئین بالکن می توانید قسمتی از کف تراس را با استفاده از چمن مصنوعی تزئین کنید و قسمت های دیگر را موزاییک نمایید. چنین بالکنی می تواند فضای مناسبی برای بازی بچه و گذران اوقات فراغت شما و خانواده تان باشد.

چمن مصنوعی برای بالکن

بعد از اینکه کار نصب چمن مصنوعی در بالکن به اتمام رسید می توانید از وسایل تزئینی مانند سبدهای گل بصورت آویز، صندوق های چوبی و گلدان های بزرگ و زیبا استفاده کنید. اگر بالکن شما دارای فضای بزرگی باشد می تواند به عنوان زمین بازی بچه ها هم استفاده شود. اینکار در کمترین زمان و با کم ترین هزینه فضای ساده و سیمانی تراس خانه تان را زیبا و دلنشین می کند.

چمن مصنوعی برای بالکن

در ادامه تصاویری از بهترین ایده ها برای نصب چمن مصنوعی در بالکن را مشاهده می کنید.

چمن مصنوعی برای بالکن
چمن مصنوعی برای تراس
چمن مصنوعی برای تراس
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *