مقالات

بهترین چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان

چمن مصنوعی برای زمین بازی

پارک ها و زمین های بازی که برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای استانداردهایی از قبیل بادوام بودن، سرگرم کننده و ایمن بودن و از همه مهم تر نباید از زمین سفت و آسفالت برای کف پوش استفاده شود. اغلب کودکان دوست دارند که بدوند و در زمین های بازی بالا و پایین بپرند. بنابراین استفاده از یک کفپوش مناسب برای محیط بازی آنها دارای اهمیت بسیار زیادی است. یکی از بهترین گزینه هایی که می تواند در پارک ها و زمین های بازی مورد استفاده قرار بگیرد چمن مصنوعی است. این محصول بسیار نرم و منعطف بوده و می تواند سلامت و امنیت بچه ها را هنگام بازی کردن در پارک ها تامین کند.

اغلب پارک ها و زمین های بازی از چمن طبیعی به عنوان کف پوش استفاده می کنند. البته این چمن ها بسیار نرم هستند اما باعث کثسف شدن لباس و بدن کودکان حین بازی کردن می شود. کودکان بدون اینکه متوجه کثیف شدن لباس هایشان باشند همواره مشغول بازی کردن و بالا و پایین پریدن در پارک ها و زمین های بازی هستند. اینکار اغلب باعث لکه شدن لباس هایشان و چسبیدن گل و لای به دست های آنها می شود. به همین دلیل در پارک های بزرگ به خصوص در مناطق شمالی شهر از چمن مصنوعی تزئینی برای کفپوش زمین بازی استفاده می کنند. زیرا این محصول علاوه بر اینکه بسیار نرم و منعطف است، هرگز باعث کثسف شدن دست ها و لباس بچه ها نمی شود.

مشکلات چمن طبیعی

مشکل دیگر چمن های طبیعی استفاده از کود و مواد شیمیایی در نگهداری آنها است. این محصول با وجود اینکه طبیعی است اما می تواند به شدت برای سلامت کودکان مضر باشد. از طرف دیگر در برخی پارک ها مشاهده می شود که از کودهای حیوانی برای چمن های طبیعی استفاده می شود. این موضوع علاوه بر ایجاد بوی بد در محیط بازی بچه ها باعث بروز بیماری های مختلفی به ویژه بیماری های پوستی در آنها می شود. بنابراین اگر بجای آسفالت یا پوشش سیمانی که بسیار سفت و یخت هستند که می تواند باعث آسیب دیدن جدی کودکان در زمین های بازی شود، بهترین گزینه می تواند خرید چمن مصنوعی باشد. زیرا این محصول علاوه بر نرم بودن، نیازی به کود های شیمیایی و حیوانی و حتی آبیاری برای زنده ماندن ندارند. طول عمر بسیار بالایی هم دارند و حداقل تا ۱۲ سال عمر می کنند. بنابراین از نظر اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه می باشند.

چمن مصنوعی برای زمین بازی

خوشبختانه چمن های مصنوعی متنوعی وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز تان هر کدام را که نیاز داشته باشید خرید کنید. اما باید بدانید که چه مدل چمن مصنوعی برای کودکان مناسب تر است. بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا ویژگی های بهترین چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم و کلیدی در خرید چمن مصنوعی

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان را دارید بهتر است پیش از هر چیز به موارد و نکاتی که در ادامه بیان می کنیم به خوبی دقت کنید:

  • سطح چمن باید تا حد ممکن نرم و منعطف باشد تا انرژی ناشی از زمین خوردن کودکان را جذب نماید.
  • کیفیت چمن و نحوه نصب کردن آن بسیار مهم است. باید سطح چمن کمترین لغزنده گی را داشته باشد زیرا کودکان مدام در حال فعالیت و بازی های سنگین مانند دویدن بر روی چمن های مصنوعی هستند و امکان زمین خوردن آنها یا پیچ خوردن پای بچه ها بسیار خطرناک خواهد بود.
  • نصب چمن مصنوعی نکته بسیار مهمی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. به ویژه برای کودکانی که دارای معلولیت هایی در حرکت هستند. اگر چمن به خوبی نصب نشده باشد و هموار و یکدست نباشد می تواند برای بچه هایی که دارای معلولیت های حرکتی هستند مشکل آفرین باشد.
  • هزینه – ارائه دهندگان خدمات مراقبت از کودکان اغلب در حال تهیه بودجه کم هستند بنابراین راه حل باید مقرون به صرفه باشد و در زمینه های دیگری که باید مورد توجه قرار گیرند مانع ایجاد نمی شود.
  • اغلب شرکت هایی که در زمینه ساخت زمین های بازی برای کودکان فعالیت دارند سعی می کنند تا هزینه های تمام شده پروژه های خود را تا حد ممکن پایین بیاورند. بنابراین سعی در خرید چمن مصنوعی ارزان قیمت دارند که اینکار می تواند در دراز مدت باعث آسیب هایی برای کودکان باشد.

توصیه های مهم علمی در خصوص چمن های مصنوعی

پیش از خرید چمن مصنوعی همه این موارد را باید در نظر بگیرید. اینکه سطح چمن نرم و کاملا ایمن باشد تا جایی که کودکان بتوانند به راحتی بر روی آن بازی کنند و کمترین آسیب متوجه آنها باشد. به علاوه قابلیت انعطاف در چمن های مصنوعی بسیار اهمیت دارد که باید مورد توجه شما باشد. این مورد را می توانید با خرید چمن هایی که دارای الیاف متوسط یا بلند هستند جبران کنید.

خوشبختانه چمن های مصنوعی دارای طول عمر بالایی هستند و حداقل ۱۰ سال طول عمر دارند. همچنین تحمل فشار و انواع ضربات کوبشی را دارند و به دلیل الیافی که در تولید آنها استفاده شده قابلیت ارتجاعی و انعطاف قابل توجهی دارند. این مسئله در جایی که کودکان در حال انواع بازی های سنگین مانند دویدن یا فوتبال بازی کردن باشند اهمیت ویژه پیدا خواهد کرد. اگر کودکی در حین بازی بر روی زمین بیفتد به دلیل خاصیت ارتجاعی چمن های مصنوعی کمترین آسیب متوجه او خواهد بود.

چمن مصنوعی

از نظر علمی، اثبات شده است که چمن مصنوعی می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای زمین بازی و نصب در پارک ها باشد. زیرا این محصول مانند گونه طبیعی آن نیازی به آبیاری، کودهای شیمیایی و حیوانی و هرس کردن های مداوم ندارد. به علاوه به دلیل اینکه بسیار نرم است و امکان نصب آن در همه سطوح ممکن می باشد برای کودکانی که دارای معلولیت های حرکتی باشند هم مفید است. این محصول بر خلاف چمن های طبیعی باعث زخم شدن پوست دست ها و بدن کودکان نمی شود. لباس های آنها را کثیف یا لکه دار نمی کند. الیاف پلی اتیلن که در تولید این محصول استفاده شده است بسیار نرم بوده و هیچگونه حساسیتی در کودکان ایجاد نمی کند.

چمن مصنوعی از کجا بخیرم؟

با وجود تمام موارد و نکاتی که در خصوص خرید چمن مصنوعی مناسب برای زمین بازی کودکان بیان شد، باز هم ممکن است عده ای از افراد باشند که برای خرید چمن مصنوعی تردید داشته باشند. و دقیقا نتوانند بهترین مدل و محصول مورد نظرشان را تهیه نمایند. به همین خاطر کارشناسان واحد فروش شرکت تولیدی حیاط سبز بام سبز همواره آماده پاسخگویی به پرسش های مشتریان عزیز و ارائه خدمات مشاوره ای در خصوص خرید چمن مصنوعی با قیمت مناسب به آنها می باشد. فروشگاه چمن مصنوعی حیاط سبز بام سبز بصورت ۲۴ ساعته امکان خرید آنلاین چمن مصنوعی را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز بصورت اینترنتی محصول مورد نظرتان را سفارش دهید. کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود تا خدمات مشاوره حرفه ای را به شما عزیران ارائه نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *