مقالات

چمن مصنوعی برای باشگاه

چمن مصنوعی برای باشگاه

برای راه اندازی یک سالن ورزشی یا باشگاه بدنسازی علاوه بر استفاده از تجهیزات ورزشی باید به فکر طراحی فضای داخلی باشگاه نیز باشید. فضاهای مختلفی مانند اتاق رختکن و محل گرم کردن ورزشکاران از جمله مکان هایی هستند که نیاز است برای زیبایی آن تصمیم بگیرید.

بیشتر ورزشکاران علاوه بر اینکه به تجهیزات باشگاه اهمیت می دهند، دوست دارند در محیطی زیبا و آرام تمرینات بدنسازی خود را انجام دهند. مواردی مانند تهویه مناسب، نور پردازی درست و استفاده از تجهیزات مدرن از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در کنار همه این موارد اگر می خواهید ورزشکاران بیشتری در باشگاه بدنسازی شما ثبت نام کنند باید به زیبایی و بهداشت محیط اهمیت بدهید.

امروزه بیشتر افراد از چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی و سایر سالن های ورزشی استفاده می کنند. کفپوش های قدیمی چون تاتامی جای خود را به چمن مصنوعی ورزشی داده اند، زیرا مقرون به صرفه بوده و کیفیت و دوام بالایی دارد و به زیباتر شدن محیط باشگاه کمک می کند.

چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی

چمن مصنوعی برای باشگاه چه مزیت هایی دارد؟

افزایش مشتری

برای باشگاه های بدنسازی، چمن مصنوعی بهترین کفپوشی است که می توانید نصب کنید، زیرا باعث حذب مشتری و در نتیجه افزایش درآمد شما می شود. بسیاری از ورزشکاران برای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی مواردی از قبیل هزینه ثبت نام، خدمات، امکانات و تجهیزات و زیبایی و بهداشت محیط را در نظر می گیرند. البته در این میان بهداشت و زیبایی سالن های ورزشی و باشگاه های بدنسازی اهمیت بیشتری دارند.

هر یک از ورزشکاران با هدف مشخصی در یک باشگاه ورزشی ثبت نام می کنند، ممکن است مشتریان شما با هدف انجام تمرینات ورزشی بدنسازی، وزنه برداری، کشتی، بوکس یا سایر موارد بخواهد ثبت نام کنند. در هر صورت زیبایی باشگاه می تواند یک امتیاز برای شما محسوب شود. معمولاً ورزشکارهای حرفه ای به نسبت سایر افراد اهمیت بیشتری به محیط تمرینات خود می دهند و برای همین شاید استفاده از چمن مصنوعی ایده عالی و کم هزینه برای کفپوش باشگاه های ورزشی باشد.

چمن مصنوعی برای باشگاه

نصب آسان

اگر برای نصب چمن مصنوعی از افراد ماهر و باتجربه کمک بگیرید کار خیلی زود انجام می شود. اگر وقت زیادی برای افتتاح سالن ورزشی خود ندارید می توانید در خیلی سریع چمن مصنوعی را نصب کنید.

چمن مصنوعی از الیاف پلی اتیلن با کیفیت بالا تولید شده است و دارای زیره محکم بوده و معمولاً عرض هر رول آن ۲ متر می باشد. این محصول را می توان با نوار اتصال و چسب مخصوص به سطوح مختلف چسباند و کل زمان نصب آن شاید یک ساعت زمان ببرد. موضوع مهم در نصب چمن مصنوعی این است که باید رول های چمن مصنوعی را به گونه ای نصب کرد که لبه های آن کاملاً بهم بچسبند و درزی مشخص نباشد.

کفپوش مناسب کراس فیت

الیاف چمن مصنوعی به گونه ای تولید می شوند که با ایجاد اصطکاک از سُر خوردن اشخاص یا لوازمی که بر روی آنها قرارداده می شود جلوگیری کند. بنابراین می توان از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش مناسبی برای دستگاه بدنسازی مانند کراس فیت استفاده کرد. همچنین نرمی و لطافت الیاف چمن باعث می شوند تا در صورت تماس بدن ورزشکاران با زمین، آسیبی به پوست آنها وارد نشود. چمن مصنوعی بهترین گزینه برای این منظور است.

قابلیت ضربه گیری

چمن مصنوعی می تواند در کاهش آسیب های ناشی از زمین خوردن موثر باشد، زیرا قابلیت انعطاف و ضربه گیری این محصول بسیار زیاد است. برهمین اساس هرچه تراکم چمن مصنوعی بیشتر باشد و یا لایه ژئوتکستایل بکار رفته در زیرسازی چمن کیفیت بهتری داشته باشد، این قابلیت افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر می خواهید از چمن مصنوعی برای کفپوش باشگاه های بدنسازی استفاده کنید، نباید از زمین خوردن ورزشکاران حین انجام تمرینات ورزشی نگران باشید.

چمن مصنوعی حساسیت ایجاد نمی کند

همانطور که می دانید در باشگاه بدنسازی باید از کفپوش هایی استفاده کرد که برای ورزشکاران هیچگونه حساسیت پوستی ایجاد نمی کند. در باشگاه های ورزشی اغلب افراد حین انجام تمرینات بدنسازی با زمین در تماس هستند، بنابراین اگر کفپوش مناسبی انتخاب نکنید ممکن است باعث بروز حساسیت و آلرژی های پوستی شود. چمن مصنوعی از پلی اتیلن درجه یک تولید می شود که هیچگونه حساسیت پوستی برای انسان و حتی حیوانات ایجاد نمی کند. لازم به ذکر است برخی از چمن های مصنوعی بی کیفیت و غیر استاندارد می توانند حاوی مواد سمی باشند که می تواند به پوست ورزشکاران آسیب های جدی وارد کند. توصیه می کنیم از چمن هایی استفاده کنید که دارای استاندارد ملی و تاییدیه سازمان بهداشت هستند.

بدون نیاز به مراقبت و نگهداری

برای نگهداری از چمن طبیعی باید یک باغبان استخدام کنید تا کار هرس کردن، آبیاری، سمپاشی و کوددهی را برای تان انجام دهد! در حالی که چمن مصنوعی نیازی به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد. همچنین چمن طبیعی در مکان های مسقف مانند باشگاه بدنسازی قابل کشت نیست و نمی توانید از آن در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنید.

نصب چمن مصنوعی در باشگاه می تواند علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارد، برای سالهای طولانی قابل استفاده باشد.

نصب چمن مصنوعی پرتابل

یکی از مزایای چمن مصنوعی پرتال و قابل تعویض بودن آن است. بنابراین هر موقع دوست داشته باشید می توانید این محصول را جمع آوری کنید. برخی از باشگاه داران دوست دارند از این محصول در فصل تابستان استفاده نکنند. البته همانطور که گفته شد استفاده از چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی، در هر فصل و شرایط جوی امکان پذیر است.

ماندگاری بالا

ماندگاری چمن مصنوعی بسیار زیاد بوده از این رو برای مکان های پرتردد مانند باشگاه ورزشی بسیار مناسب است. چمن مصنوعی می تواند در زمین های ورزشی دیگری چون کریکت، تنیس، گلف و انواع باشگاه های بدنسازی و ایروبیک استفاده شود، زیرا به دلیل تراکم بالا و قابلیت انعطاف و ضربه گیری مناسب مانع از آسیب دیدن شما می شود. اگر چمن مصنوعی به درستی استفاده شود می تواند ۱۰ تا ۱۵ سال در یک باشگاه دوام بیاورد. همچنین پیش از خرید، از کارشناسان ما درباره نوع محصولی که قصد خریداری و استفاده از آن را دارید اطلاعات لازم را بپرسید تا محصول شما با کیفیت و در برابر نور مستقیم خورشید مقاومت بالایی داشته باشد.

سیستم زهکشی مناسب

برای استفاده از چمن مصنوعی در فضای باز و بدون سقف باید یک سیستم زهکشی مناسب داشته باشید زیرا به محض بارندگی می تواند باعث جمع شدن آب و تشکیل گل و لای شود. بنابراین زهکشی چمن مصنوعی اهمیت زیادی دارد. چمن مصنوعی که سیستم زهکشی مناسبی نداشته باشد، نمی تواند آب را از لایه های زیرین خود عبور داده و تجمع آب در زیر آن باعث پوسیدگی الیاف چمن می شود. اگر باشگاه شما در یک مکان روباز است، با زهکشی درست می توانید از داشتن زمین چمن مصنوعی لذت ببرید.

مزیت زیست محیطی

از دیگر نکات مثبت درباره چمن مصنوعی، می توان به مزیت زیست محیطی برای باشگاه های ورزشی اشاره کرد. یکی از این مزایا این است که به آبیاری و هرس کردن نیازی ندارد و لازم نیست از سموم دفع آفات برای آن استفاده کرد.

چمن مصنوعی مناسب برای باشگاه بدنسازی

بسته به نوع کاربری که مورد نظر شماست می توانید از مدل چمن مصنوعی خاصی برای باشگاه ورزشی یا بدنسازی استفاده کنید. بر اساس نوع کاربری محیط و میزان تردد و فشاری که بر روی الیاف چمن مصنوعی وارد می شود و میزان ضربه پذیری و انعطاف الیاف چمن مصنوعی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مثلاً چمن مصنوعی مناسب برای کراس فیت با قسمت های دیگری چون اتاق رختکن و محل گرم کردن و انجام تمرینات ورزشی از نظر نوع و مدل تفاوت هایی دارد. در ادامه چند مثال از کاربری چمن مصنوعی در باشگاه های ورزشی را مورد بررسی قرار می دهیم و برای هر کدام یک مدل مناسب را معرفی خواهیم کرد:

چمن مصنوعی برای کراس فیت

برای کراس فیت باشگاه های بدنسازی و انجام تمرین های ورزشی فشرده و سنگین باید از چمن مصنوعی مناسب این کار استفاده کنید. بر این منظور چمن های مصنوعی با ارتفاع ۱۵ تا ۲۵ میلیمتری و تراکم بالا مناسب هستند. چمن هایی که الیاف کوتاه یا بلندتر از این مقدار دارند را نمی توانید برای این بخش ها استفاده کنید. اگر تراکم چمن مصنوعی پایین تر از مقدار توصیه شده باشد، به دلیل عدم تحمل فشار بالا خیلی زود قابلیت ضربه پذیری خود را از دست می دهد. طبق نظر کارشناسان فنی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) مدل های موجود با ارتفاع ۱۵ و ۲۵ میلیمتری را می توانید در بخش های ذکر شده استفاده کنید. این مدل ها دوام بسیار زیادی داشته و بسیار نرم و منعطف هستند.

بخش دیگری که می توانید از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش استفاده کنید، زیر تردمیل و دوچرخه ثابت در باشگاه می باشد. برای این قسمت ها می توانید از چمن مصنوعی ارزان هم استفاده کنید. در برگه فروشگاه می توانید بر اساس قیمت دلخواه خود چمن مصنوعی مناسب را خریداری کنید.

چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی

چمن مصنوعی برای ورودی باشگاه بدنسازی

یکی از بخش های پرتردد باشگاه که بخاطر ورود خروج افراد زیاد لگد مال می شود چمن مصنوعی در قسمت ورودی است. برای همین باید از مدل هایی که الیاف ضخیم و متراکم با ارتفاع ۱۵ تا ۳۵ میلیمتری دارند استفاده کنید تا چمن مصنوعی ماندگاری بیشتری داشته باشد. مدل های ۱۵، ۲۵ و ۳۵ میلیمتری همگی گزنیه های مناسبی برای این قسمت هستند.

چمن مصنوعی برای رختکن باشگاه

رختکن همانند ورودی یکی از پرتردد ترین مکان ها است و افراد زیادی در طول روز بر روی چمن مصنوعی رفت و آمد می کنند. برای این قسمت توصیه می کنیم از چمن های ۱۵ تا ۲۵ میلیمتری متراکم استفاده کنید. اگر چمن مصنوعی تراکم و وزن کافی نداشته باشد، چمن مصنوعی خیلی سریع پوسیده می شود. علاوه بر این در رختکن باشگاه تمیز کردن چمن مصنوعی بسیار مهم است که در ادامه درباره آن توضیح می دهیم.

چمن مصنوعی برای قسمت گرم کن باشگاه

چمن مصنوعی برای باشگاه

در بیشتر باشگاه های ورزشی قسمتی را برای انجام تمرینات کششی و گرم کردن اختصاص داده اند. برای این قسمت از چمن های مصنوعی با الیاف نرم و متراکم باید استفاده شود زیرا چمن مصنوعی با پوست بدن در تماس مستقیم قرار دارد. همچنین چمن مصنوعی در باشگاه های ایروبیک و یوگا باید دارای همین مشخصات باشد. چمن مصنوعی هایی که ارتفاع ۲۵، ۳۰ و ۴۵ میلیمتری دارند را می توانید در این بخش ها استفاده کنید.

نظافت چمن مصنوعی در باشگاه های ورزشی و بدنسازی

در یک باشگاه ورزشی یا بدنسازی به دلیل بسته بودن فضا و تماس بدن افراد با زمین، توجه به شستشوی چمن مصنوعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر درباره نحوه شستشوی چمن مصنوعی سوالی دارید می توانید از کارشناسان ما بپرسید.

چمن مصنوعی همواره نیاز به نظافت و تمیز کردن دارد به ویژه اگر تردد بر روی آن زیاد باشد. اگر چمن مصنوعی کثیف شود می توانید از روی تغییر رنگ و کدر شدن الیاف آن این موضوع را تشخیص دهید. همچنین در محیط های رو باز، گرد و خاک زیادی بر روی چمن مصنوعی می نشیند. در ورودی باشگاه های بدن سازی این مشکل بسیار مشاهده می شود، پس باید همواره این کفپوش را تمیز کنید.

برای تمیز کردن چمن مصنوعی ابتدا باید از یک جاروبرقی برای برداشت زباله های ریز و درشت و گرد و خاک کمک بگیرید. معمولاً در بین الیاف چمن، آشغال و گرد و خاک جمع می شود و باید از جاروبرقی یا برس مخصوص برای تمیز کردن آن استفاده کنید. بعد از همه این مراحل می توانید برای تمیز کردن و شستشوی الیاف چمن مصنوعی از کف شامپو فرش استفاده کنید. مقداری کف درست کرده و الیاف چمن مصنوعی را به خوبی به آن آغشته کنید و بعد از برس مخصوص برای تمیزکاری استفاده کنید. همچنین می توانید از بخار شوی هم کمک بگیرید.

تمیز کردن چمن مصنوعی هر چند وقت باید انجام شود زیرا باعث جلوگیری از چسبندگی الیاف شده و چمن مصنوعی شما همواره ظاهری زیبا خواهد داشت.

خرید و قیمت چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی و ورزشی

برای خرید چمن مصنوعی باشگاه ورزشی و اطلاع از قیمت چمن مصنوعی می توانید به برگه فروشگاه ما مراجعه کرده و یا از کارشناسان فنی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) تماس بگیرید. این محصول یکی از انواع چمن مصنوعی تزئینی است که امکان نصب و استفاده از آن در باشگاه های ورزشی به ویژه بدنسازی توصیه می شود. اگر مایل نیستید که خرید خود را بصورت آنلاین انجام دهید، می توانید با مراجعه به آدرس انبار شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) خرید خود را بصورت حضوری انجام دهید.

پرسش و پاسخ

در چه قسمت هایی از باشگاه بدنسازی می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد؟

چمن مصنوعی برای رختکن باشگاه، چمن مصنوعی برای زیر تردمیل و کراس فیت، چمن مصنوعی برای ورودی و قسمت انجام حرکات کششی در باشگاه قابل استفاده است.

چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی چه مزایایی دارد؟

  • زیبا تر شدن محیط باشگاه و جذب مشتری بیشتر
  • لطافت و نرمی و قابلیت ضربه پذیری بالا
  • اصطکاک کافی به عنوان کفپوش کراس فیت
  • الیاف چمن مصنوعی حساسیت و آلرژی های پوستی ایجاد نمی کند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *