مقالات

مهمترین عوامل در خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

یکی از بهترین جایگزین های چمن طبیعی نصب چمن مصنوعی است. اگر شما هم مانند خیلی از افراد به ظاهر و زیبای حیاط خانه تان اهمیت می دهید، اما نمی خواهید خیلی برای طراحی فضای سبز منزل تان هزینه کنید، بهترین پیشنهاد خرید چمن مصنوعی است که بسیار ارزان قیمت تر بوده و نگهداری راحت تری دارد.

پیش از خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه بهتر است به موارد فنی مانند بافت ، رنگ و شکل تیغه ها دقت کنید. در ادامه تمام این موارد بصورت دقیق بررسی می شوند تا پیش از اقدام به خرید بتوانید از مزایا و معایب نصب چمن مصنوعی در حیاط خانه تان مطلع شوید. اما مهمترین عوامل شامل ۵ مورد است که باید همه افرادی که قصد طراحی فضای سبز و محوطه سازی در محل زندگی شان دارند به آنها توجه نمایند.

چمن طبیعی

هزینه های نگهداری

آبیاری یکی از مهمترین مشکلات چمن های طبیعی است بنابراین خیلی از شرکت ها برای فروش چمن مصنوعی این گزینه را مزیتی برای محصولات خود می دانند زیرا برای ماندگاری رنگ سبز چمن های غیرطبیعی به آبیاری نیازی ندارید.

سالها پیش که مردم برای محوطه سازی و طراحی فضای سبز از چمن های طبیعی استفاده می کردند، یکی از مهمترین چالش هایی که با آن درگیر بودند، آبیاری های منظم و هزینه های قبض آب بود. اما با مرسوم شدن استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط خانه دیگر این مشکل برطرف شده است. و شما بدون نیاز به آبیاری، کود دهی و سمپاشی هایی که برای سلامت شما بسیار مضر هستند و هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کنند می توانید از داشتن حیاط زیبا و سرسبز در خانه تان لذت ببرید.

از این گذشته مناطقی که دارای هوای گرم و خشک بودند و در اغلب فضول سال بارندگی نداشتند نمی توانستند چمن بیعی نصب کنند. و هزینه های آبیاری و نگهداری از این چمن ها برای آنها چند برابر و مشکل تر بود. در حالی که چمن مصنوعی را می توانید در هر شرایط آب و هوایی و در هرجایی از خانه تان مانند حیاط خلوت یا در زیر سایه و یا در زیر تابش مستقیم آفتاب نصب کنید.

البته چمن های مصنوعی نیز به نگهداری و تعمیر نیاز دارند. گاهی باید چمن ها را بشویید و زباله ها را از روی آن پاک کنید. پس از هربار شستشو بهتر است با استفاده از برس های پلاستیکی مخصوص چمن را برس بکشید تا الیاف آن مانند روز اول صاف و مرتب شود.

چمن مصنوعی برای حیاط خانه

مقاومت در برابر گرما و سرما

متاسفانه چمن های طبیعی در برابر شرایط آب و هوایی بسیار آسیب پذیر هستند. این چمن ها در هوای بسیار گرم مقاومت بسیار پایینی دارند و خیلی زود خشک و زرد می شوند و باید کاملا تعویض شوند. همچنین هوای سرد می تواند باعث از بین رفتن چمن های طبیعی شود. در حالی که شرایط آب و هوایی نمی تواند تاثیری در زیبایی ظاهری چمن های مصنوعی داشته باشد.

اگر در شهرهای پر باران مانند رشت یا ساری زندگی می کنید، نصب چمن مصنوعی برای شما بهتر است. این محصولات دارای زهکشی در لایه زیرین خود هستند و به راحتی آب را از خود عبور می دهند. و خیلی سریع هم خشک شده و قابل استفاده هستند. بنابراین حتی اگر بارندگی خیلی شدید باشد در کمتر از ۱ ساعت الیاف چمن کاملا خشک می شود.

البته همین خاصیت می تواند یکی از معایب چمن مصنوعی محسوب شود. زیرا این محصول در تابش آفتاب به شدت گرم می شود و تقریبا نمی توانید از آن استفاده کنید. چمن مصنوعی از نایلون یا مواد مشابه مانند پلی اتیلن ساخته می شود. این مواد در برابر نور خورشید از خود گرما ساطع می کنند و اگر برای حیاط خانه تان قصد خرید چمن مصنوعی را دارید، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید.

نکته : اگر حیاط خانه شما به گونه ای است که تابش خورشید بصورت مستقیم و طولانی مدت بر روی چمن مصنوعی می تابد، بهتر است آن روز از بدون کفش بر روی چمن ها راه نروید.

داغ شدن چمن مصنوعی در تابستان

سازگاری با محیط زیست

همه ما می دانیم که چمن طبیعی برای محیست زیست هیچگونه ضرری ندارد و باعث پایداری خاک می شود. حتی باعث تصفیه گرد و خاک هوا شده و هوای حیاط خانه را خنک می کند.

اما چمن مصنوعی ممکن است به محیط زیست آسیب بزند. البته این مشکل مربوط به الیاف چمن نیست بلکه مربوط به موادی است که برای پرکردن چمن استفاده می شوند. این مواد، خرده های پلاستیک هستند که عمدتاً برای تثبیت چمن استفاده می شوند. خرده های پلاستیک می تواند باعث صدمه به محیط زیست و افرادی بشود که با این مواد در تماس باشند.

البته مواد دیگری مانند شن و ماسه، مواد پلیمری و الیاف طبیعی مانند پوست نارگیل و خرده های چوب پنبه وجود دارد که برخی شرکت ها از جمله فروشگاه چمن مصنوعی حیاط سبز بام سبز از آن استفاده می کنند.

از طرف دیگر علاوه بر هزینه های که برای نگهداری چمن طبیعی می شود، استفاده از انواع کودها و سموم شیمیایی به محیط زیست صدمات جدی وارد می کنند. حتی ماشین های چمن زنی هم آلودگی های کربنی دارند.

همانطور که می دانید کشور ما با مشکل کم آبی مواجه است و هرکاری که در جهت صرفه جویی مصرف آب انجام شود در جهت حفظ محیط زیست است. بنابراین اگر بجای چمن طبیعی از چمن مصنوعی برای حیاط خانه تان استفاده کنید، تا حد زیادی به صرفه جویی مصرف آب کمک کرده اید.

چمن مصنوعی برای حیاط خانه

قیمت چمن مصنوعی برای حیاط خانه

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه تا را دارید و می خواهید ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد، باید کمی هزینه کنید. قیمت چمن های مصنوعی که دارای ظاهری طبیعی دارند به دلیل کیفیت و نوع و تنوع الیافی که در تولید آنها استفاده شده است، به نسبت بالا می باشد.

البته بازهم قیمت چمن مصنوعی برای حیاط خانه به نسبت هزینه های جانبی چمن طبیعی از نظر اقتصادی به صرفه تر است. طول عمر مفید این محصول بین ۱۵ تا ۲۵ سال است و بنابراین شاید پرداخت کمی هزینه بیشتر با توجه به میزان ماندگاری و نداشتن هزینه های جانبی خرید چمن مصنوعی را توجیه پذیر می کند.

از طرف دیگر اگر شما قصد فروش خانه تان را داشته باشید، اگر حیاط خانه با چمن مصنوعی تزئینی پوشش داده شده باشد، قطعا در قیمت تمام شده آن موثر است و می توانید در آینده ملک خود را با قیمت بسیار بیشتری بفروشید و سود بالاتری داشته باشید.

اگر قصد خرید محصولات با کیفیت و استفاده از خدمات نصب و خدمات پس از فروش شرکت حیاط سبز بام سبز را دارید، می توانید به فروشگاه چمن مصنوعی ما مراجعه کرده و خریدتان را آنلاین انجام دهید.

در صورت داشتن هرگونه پرسش و یا نیاز به مشاوره می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۷۳۳۴۱۸ در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *