مقالات

راهنمای خرید بهترین مدل چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

بهترین چمن مصنوعی موجود در بازار چیست؟

تولیدکننده های چمن تقلبی بسیار زیاد در بازار فعالیت دارند. اما اگر میخواهید بهترین مدل چمن مصنوعی را انتخاب کنید، ما به شما کمک می کنیم. ما به خوبی می دانیم که برای خرید چمن مصنوعی به اطلاعات زیادی نیاز دارید و در این مقاله می توانید برای چمن کردن هر فضایی از منزل یا محل کارتان بهترین مدل را انتخاب کنید.

اما پیش از انتخاب قطعی ، باید برای خرید چمن مصنوعی کمی فکر کنید. هنگام انتخاب بهترین مدل چمن مصنوعی برای فضاهای مختلف ، فاکتورهای گوناگونی وجود دارد که باید آنها را مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. شاید برای تان سوال باشد که چمن مورد نیاز تان را باید از کجا خرید کنید. یا شاید مطمئن نیستید که چمن مصنوعی می تواند مانند چمن طبیعی شاداب و با طراوت باشد. هر پرسشی که ممکن است در ذهن شما باشد را در این مطلب به خوبی پوشش داده ایم. پس تا پایان همراه ما باشید.

نیازهای خود را شناسایی کنید

آیا بهترین چمن مصنوعی را برای سگ یا گربه خانگی تان می خواهید؟ آیا دنبال بهترین چمن مصنوعی برای زمین فوتبال هستید؟ یا شاید می خواهید یک زمین بازی داشته باشید که در هر شرایط آب و هوایی سبز باشد و بتوانید بر روی آن بازی و تفریح کنید. شاید هم می خواهید برای فرزندان تان محیط بازی درون خانه طراحی کنید. توجه به این نکته ضروری است که هدف شما از خرید بهترین چمن مصنوعی برای خانه یا محل کارتان چیست و در چه بخشی از خانه می خواهید از این محصول استفاده کنید.

نمی توانید انتظار داشته باشید که خانواده شما روی چمن های سفت و سخت مخصوص گلف بنشینند. همچنین نباید انتظار داشته باشید که چمنزارهای لوکس باغ خانوادگی شما مانند سایر سبزه های گلف قابل پخش باشد. شما باید هدف آن را مشخص کنید و مطمئن شوید که نوع چمن با آن مطابقت دارد.

نباید انتظار داشته باشید که چمن مصنوعی زمین فوتبال را می توانید در خانه استفاده کنید. همچنین نمی توانید انتظار داشته باشید که برای حیاط خانه چمن مصنوعی که مناسب بالکن است را نصب کنید. ابتدا باید هدفتان را مشخص کرده و بعد محل مناسب برای نصب چمن را تعیین کنید.

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال

چطور چمن مناسب را انتخاب کنیم؟

مهم ترین مرحله برای تصمیم گیری نحوه انتخاب است. هدف این است که بتوانید چمن های با کیفیتی را انتخاب کنید که پاسخ گوی همه نیازهای شما باشد. چمن مصنوعی مورد نظرتان را بر اساس نوع طرح هم می توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال برخی مدل های چمن را می توان به دو صورت پاییزه و بهاره تقسیم بندی کرد.

در مدل بهاره الیاف چمن معمولا یکدست به صورت سبز رنگ می باشند. ولی مدل های پاییزه دارای الیاف زرد و کرم بوده تا حالت طبیعی و پاییزی را به چمن بدهد.

برای خرید چمن مصنوعی مناسب و با کیفیت باید از مراحل زیر پیروی کنید:

۱. تحقیق کنید

شما باید به خوبی تحقیق کنید اما ما نمی توانیم دقیقا به شما منبع خاصی را معرفی کنیم. شرکت های زیادی در اینترنت وجود دارند که می توانید بصورت آنلاین همه آنها را مورد بررسی قرار دهید. اما این میزان کفایت نمی کند. بهتر است سابقه شرکت ها ، نمونه کارهای انجام شده شان و همچنین میزان رضایت مشتری های قبلی را هم بررسی کنید. می توانید با فروشگاه چمن مصنوعی مورد نظرتان تماس بگیرید و تسط آنها را بر روی محصولاتی که می فروشند بسنجید. حتی می توانید چند نمونه از چمن ها را بصورت رایگان دریافت کنید تا کیفیت آنها از نزدیک مورد بررسی قرار دهید.

۲. ویژگی ها را مقایسه کنید

همه چمن های مصنوعی به یک شکل ساخته نمی شوند. ممکن است اجزای تشکیل دهنده چمن دارای تفاوت هایی با انواع دیگر داشته باشد. این موضوع به نوع چمن بستگی دارد. چمن های باکیفیت و پرفروش اغلب تراکم بالا و الیاف بلندی دارند. چمن مصنوعی ورزشی به دلیل تردد بالا و ضربه هایی که به آن وارد می شود دارای الیاف محکم تری هستند. در برخی چمن های ممکن است از مواد بی کیفیت برای ساخت آنها استفاده شود. چمن تقلبی بسیار عمر کوتاهی دارد و از مواد درجه یک در ساخت آنها استفاده نشده است. رنگ ها غیر طبیعی بوده و قیمت بسیار ارزانی نسبت به چمن های با کیفیت دارند.

چمن مصنوعی روف گاردن

۳ – بررسی مکان مناسب برای نصب چمن

مکان هایی مانند حیاط ، ایوان ، بالکن و تراس ، پشت بام یا روی پله ها و اطراف استخر یا بین سنگ ها می تواند فضای مناسبی برای نصب چمن مصنوعی باشد. اگر اطلاعات کافی در این باره ندارید بهتر است با یک نصاب چمن مصنوعی که به محیط های مختلفی که به آن اشاره شد ، آشنایی داشته باشد مشورت کنید. یک تیم مشاوره خوب می تواند برای انتخاب محل مناسب نصب چمن مصنوعی به شما کمک کند و بهترین مدل با قیمت مناسب را به شما معرفی نماید.

۴ – بودجه و هزینه ها

خرید چمن مصنوعی در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. پیش از هر اقدامی باید بدانید که هزینه های اولیه برای انجام این کار وجود دارد که باید آنها را پیش بینی کنید. با محاسبات ساده می توانید به این نتیجه برسید که آیا واقعا برای نصب چمن مصنوعی آماده گی دارید یا خیر.

۵ – زیر سازی

زیر سازی برای نصب چمن مصنوعی می تواند شامل هزینه های اولیه برای اجرا پروژه باشد. مواردی از قبیل ابزارهای مورد نیاز ، نوع اتصالات و ویژگی های چمن می تواند شامل هزینه باشد. بنابراین برای کاهش قیمت تمام شده پروژه بهتر است از یک تیم متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

به دنبال چه خصوصیاتی هستید؟

چمن مصنوعی که هیچ گونه معایبی نداشته باشد تقریبا وجود ندارد. اگر دنبال چنین چیزی است بهتر است چمن طبیعی را انتخاب کنید. اما اگر واقعا برای خرید چمن مصنوعی تصمیم خود را گرفته اید، متناسب با مشخصات آن بهترین مورد را پیدا کنید.

۱ – چقدر تحمل تردد را دارد؟

هرچند وقت یکبار از چمن استفاده می کنید؟ آیا فرزندان زیادی دارید که مدام بر روی آن تردد کنند؟ آیا درخانه تان حیوان خانگی نگه می دارید؟ اگر از سگ و گربه نگه داری می کنید ، آیا جسه بزرگی دارند یا کوچک هستند؟ پیش از خرید باید میزان و نحوه استفاده و ساییده شدن را در نظر بگیرید. اگر محصولی را خریداری کرده اید که نمی تواند در برابر حجم بالای تردد مقاومت کند، ممکن است نتوانید از خرید چمن مصنوعی تان لذت ببرید.

۲ – آیا سرسبز و پر پست است؟

اندازه الیاف می تواند یکی از مهمترین موارد در انتخاب چمن مصنوعی باشد. الیاف بلند می تواند ظاهری سرسبز و لوکس را نشان دهد. در عین حال الیاف می توانند در طول زمان خم شوند و از ارتفاع شان کاسته شود. بنابراین اگر می خواهید از چمن مصنوعی برای حیاط خانه استفاده کنید بهتر است پیش از خرید این محصول به فکر جارو کردن مداوم با جارو برقی باشید تا مانع از مسطح شدن چمن شوید. اگر به مدل هایی که مرتفع هستند و بین ۳۰ تا ۳۷ میلیمتر اندازه دارند انتخاب می کنید باید هر چند وقت یکبار با استفاده از جارو مانع روی هم افتادن الیاف چمن شوید.

۳ – دوام و ماندگاری

چمن متراکم به مدل هایی گفته می شود که در هر متر مربع دارای بیشترین تعداد نخ های چمن مصنوعی باشند. هرچقدر تراک چمن بیشتر باشد دوام و ماندگاری بالاتری دارد و البته قیمت گران تری هم خواهد داشت. اگر به اندازه خرید چمن با کیفیت بالا بودجه ندارید ، می توانید از نمونه های ارزان قیمت تر استفاده کنید.

۴ – هرچه سنگین تر بهتر

بطور کلی چمن های با کیفیت دارای وزن بیشتری هم هستند. البته نصب رول های سنگین در حیاط ساده تر است. اگر می خواهید چمن مصنوعی برای بالکن ، پشت بام یا روف گاردن نصب کنید ، باید دقت داشته باشید که حداکثر توان تحمل وزن قسمت های مختلف ساختمان چقدر است.

۵ – میزان انعطاف پذیری

لایه زیرین چمن به استحکام آن کمک می کند. مدل هایی که دارای ضریب حرارتی بالایی هستند در هوای سرد و گرم دچار تغییر شکل و اندازه نمی شوند. و یا تاب بر نمی دارند و قطرات شبنم روی آنها نمی نشیند.

۶ – مقاومت در شرایط آب و هوایی

چمن مرغوب باید در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیاورد و شکل و کیفیت خود را حفظ کند. بنابراین نباید تابش آفتاب تغییر در شکل ظاهری و یا رنگ چمن مصنوعی ایجاد کند. پس بهتر است مدل هایی که در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم هستند را خرید کنید.

۷ – رنگ بندی طبیعی

با وجود تنوع در رنگ بندی ، بهترین رنگ معمولا سبز است. بیشتر افراد دوست دارند حیاط خانه شان را همیشه سبز و با طراوت ببینند. البته سبز ساده بیشتر به عنوان چمن مصنوعی برای جلوی مغازه کاربرد دارد. و اگر رنگ سبز خیلی زیاد باشد بعد از نصب متفاوت از آنچه فکر می کردید بنظر می رسد. بهتر است برای ایجاد ظاهر طبیعی از چمن های چند رنگ استفاده کنید. اگر چمن طبیعی را بیشتر می پسندید پس از رنگ بندی مشابه آن استفاده کنید.

روش تشخیص رنگ : بهتر است پیش از خرید چمن مصنوعی ابتدا نمونه ای از آن را بیرون فروشگاه ببرید و وقتی که نمونه را کنار بتن ، دیوار یا هرجایی که میخواهید چمن را نصب کنید قرار دهید. ببینید که در فضای باز چگونه بنظر می رسد؟ سعی کنید از مدل های چمن مصنوعی انتخاب کنید که دارای حالت سبز سایه روشن هستند.

۸ – نگهداری و نظافت ساده ای داشته باشد

شما برای این اقدام به خرید چمن مصنوعی می کنید که از آن لذت ببرید. چمن های مصنوعی نیاز به هرس کردن و آبیاری ندارند. ولی هر چند وقت یکبار باید حسابی آنها شستشو دهید تا همیشه خوب بنظر بیایند. نصب چمن مصنوعی در خانه می تواند باعث احساس آرامش و لذت خوبی در شما باشد. پس بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

قبل از اینکه برای خرید آماده شوید ، حتما این لیست را همراه داشته باشید. زیرا فراموش کردن هر کدام از این موارد می تواند نتیجه رضایت بخشی برای تان از خرید چمن مصنوعی در پی نداشته باشد. بنابراین با رعایت مواردی که گفته شد می توانید با خیال راحت بهترین مدل چمن مصنوعی را برای خانه یا محل کارتان انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *