مقالات

انواع چمن مصنوعی برای حیاط خانه

چمن مصنوعی برای حیاط خانه

چمن مصنوعی به روشی تولید می شود تا همه افراد بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی بتوانند یک حیاط سرسبز در خانه خود داشته باشند بدون اینکه بابت هزینه هایی مانند آبیاری ، هرس کردن ، کود پاشی و نگهداری و مراقبت های مداوم نگرانی داشته باشند.

افرادی که خانه شان را با چمن مصنوعی تزئین می کنند همیشه یک حیاط سرسبز و زیبا دارند که می تواند محلی برای بازی کودکان و حتی حیوانات خانگی باشد. البته انواع چمن مصنوعی وجود دارد که دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. قبل از اینکه بخواهید اقدام به نصب چمن مصنوعی برای حیاط خانه بکنید باید این تفاوت ها را بشناسید.

پلی اتیلن

پلی اتیلن بهترین گزینه موجود است. در مقایسه با سایر چمن ها می توان گفت این محصول بیشترین شباهت ظاهری را به چمن طبیعی دارد. همچنین دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما و سایش است و دوام بیشتری نسبت به چمن های نایلونی یا پروپیلن دارد. برخلاف نایلون ، پلی اتیلن غیرقابل نفوذ است، به این معنی که بو یا مدفوع حیوانات در آن باقی نمی ماند. اغلب افراد دوست دارند از این مدل چمن مصنوعی برای خانه شان استفاده کنند زیرا بیشترین شباهت را به چمن طبیعی دارد و با دوام بیشتر نسبت به سایر مدل های این محصول بهترین گزینه محسوب می شود.

نایلون

چمن نایلونی بدون شک مقاوم ترین نوع چمن مصنوعی می باشد. این مدل قادر به تحمل شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین تحمل وزن های سنگین می باشد بدون اینکه ظاهرش تغییر کند. چمن نایلونی بسیار گران قیمت و البته سفت است و شاید برای استفاده در حیاط خانه مناسب نباشد. اغلب افراد از این مدل برای زمین های ورزشی مانند زمین گلف استفاده می کنند. با این وجود چمن مصنوعی نایلونی همجنان بهترین گزینه برای افرادی است که خانه شان در مناطق آب و هوایی گرم و آفتابی قرار دارد ولی می خواهند حیاط خانه شان همیشه سرسبز باشد. استفاده از مدل نایلونی به همراه چمن پلی اتیلن می تواند گزینه مناسبی برای حیاط خانه شما باشند.

پلی پروپیلن

آخرین مدل چمن مصنوعی موجود پلی پروپیلن است. این مدل ارزان ترین اما ضعیف ترین مدل برای حیاط خانه است. علاوه بر کودکان و حیوانات خانگی ، افراد بزرگسالی که بر روی آن بازی می کنند باعث آسیب دیدن جدی به آنها می شود، زیرا این چمن نمی توانند به خوبی شکل خود را حفظ کند. قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب می تواند به یکپارچگی آن آسیب برساند و همچنین با توجه به نقطه ذوب پایین آن، از آنجایی که دوام چندان زیادی ندارد باعث شود فضای بازی خوبی نداشته باشید. این چمن مصنوعی برای افرادی که فقط یک حیاط سرسبز و زیبا می خواهند مناسب است اما برای بازی و تفریح نمی توان از آن استفاده کرد. همچنین بهتر است در فضاهای کوچکی نصب شود که زیر نور مستقیم آفتاب نباشد.

برای نصب و خرید چمن مصنوعی در تهران و شهرستان ها می توانید به فروشگاه چمن مصنوعی ما مراجعه کنید. حیاط سبز بام سبز انواع مدل های مناسب برای کاربری های مختلف را با بهترین قیمت بفروش می رساند. در ادامه سه نمونه از بهترین مدل چمن مصنوعی تزئینی برای حیاط خانه را مشاهده می کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *