مقالات

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

چمن مصنوعی بین سنگ

برای تزئین حیاط خانه و ویلاهایی که سنگ فرش شده اند و یا کفپوش موزاییکی دارند، می توانید از چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک استفاده کنید. نصب چمن مصنوعی بین واش بتن در حیاط اغلب خانه های ویلایی و آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری مرسوم است. فروشگاه آنلاین حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های چمن مصنوعی در تهران بهترین مدل های این محصول را برای نصب در بین شیارهای سنگ، واش بتن و موزاییک به شما معرفی می کند، تا در صورت نیاز بتوانید چمن مورد نظر خود را با ارزان ترین قیمت خرید کنید.

مهم ترین ویژگی های چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

چمن مصنوعی بین سنگ

تمیز کردن شیارهای بین سنگ اولین کاری است که باید قبل از نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک انجام دهید. برای این منظور باید با نحوه زیرسازی شیارهای کف حیاط آشنا باشید. در ادامه موارد مهم در خصوص نصب چمن مصنوعی بین سنگ را توضیح می دهیم.

  1. عمق استاندارد شیارهای بین سنگ ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر است. اما اگر شیارهای کف حیاط خانه یا ویلای شما عمیق تر است باید از چمن هایی که دارای ارتفاع بیشتری هستند استفاده کنید.
  2. پهنای استاندارد شیارها حداقل باید ۵۰ میلیمتر باشد.
  3. برای زیرسازی شیارهای بین سنگ و موزاییک باید شیب زمین را در نظر بگیرید تا آب به راحتی خارج شود.
  4. سطح شیار نباید دارای ناهمواری باشد زیرا چسب چمن مصنوعی به خوبی نمی چسبد.
  5. چمن مصنوعی بین شیارهای سنگ باید در کمترین حالت ۱۰ میلیمتر از سطح شیارها بالاتر باشد.

توضیحاتی که بیان شد مربوط به شیارهای بین سنگ و موزاییک بود. اما اگر قصد خرید چمن مصنوعی بین سنگی را با ارزان ترین قیمت دارید، باید مشخصه های مربوط به این محصول را بشناسید. مواردی که در ادامه بیان می شود، مهم ترین ویژگی های چمن مصنوعی بین سنگی هستند:

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی : یکی از مهم ترین مواردی که در نصب بین سنگی باید به آن توجه شود، ارتفاع الیاف است. زیرا ارتفاع الیاف باید به گونه ای باشد که حداقل به اندازه ۱ سانتیمتر از سطح شیارها بین سنگ بیشتر باشد. بنابراین پیش از خرید چمن مصنوعی، ابتدا باید ارتفاع شیارهای مابین سنگ را اندازه بگیرید و سپس چمن منصوعی متناسب با آن را انتخاب کنید.

تراکم چمن مصنوعی : دو عامل در میزان تراکم چمن مصنوعی تزئینی موثر هستند. اولین عامل فاصله بین خطوط دوخت چمن (گیج) و دیگری سرعت دوخت می باشد. چمن های مصنوعی متراکم دارای گیج کمتر و سرعت دوخت بالاتری هستند. تراکم چمن مصنوعی با میزان ماندگاری آن رابطه مستقیم دارد به این معنی که تراکم بیشتر موجب افزایش کیفیت و ماندگاری محصول می شود. برای محیط های پرتردد باید از چمن مصنوعی هایی که دارای تراکم بیشتر هستند استفاده کنید. متراکم بودن چمن باعث می شود تا نفوذ ذرات زباله و گرد و خاک به لایه های زیرین کمتر باشد و شستشو و نظافت چمن بسیار ساده تر شود.

رنگ و شکل ظاهری چمن مصنوعی : همانطور که می دانید چمن مصنوعی دارای رنگ بندی های متنوعی است که هرشخصی بر اساس سلیقه خود می تواند طرح مورد نظر را سفارش دهد. اگر مشکلی در رنگ بندی فضای مورد استفاده برای نصب چمن مصنوعی نداشته باشید، باید به هماهنگی رنگ ها توجه کنید. اگر فقط بخشی از حیاط خانه یا ویلای شما نیاز به نصب بین سنگی دارد، می توانید برای سایر بخش ها از چمن مصنوعی بصورت یکپارچه استفاده کنید.

بهترین چمن مصنوعی برای نصب بین سنگ

چمن مصنوعی بین سنگ

اگر می خواهید خرید چمن مصنوعی یک انتخاب عالی برای شیارها و بین سنگ کف حیاط باشد، اولین کار مشخص کردن نوع کاربری و شرایط استفاده از این محصول است. اگر قصد نصب چمن مصنوعی بین سنگی را برای مکان های پرتردد را دارید، به دلیل افزایش استهلاک چمن مصنوعی لازم است مدل هایی را انتخاب کنید که دارای دیتکس و تراکم بیشتری هستند.

البته در اغلب موارد تردد در حیاط خانه ها و ویلاهای شخصی زیاد نیست. در این صورت می توانید از چمن های مصنوعی ارزان قیمت هم استفاده کنید.

همانطور که بیان شد کیفیت و عمر مفید چمن مصنوعی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. هرچند که تراکم بالا تنها عامل موثر در تعیین قیمت نبوده و عموال دیگری از قبیل کیفیت می تواند تاثیر داشته باشد. مقاوم بودن در برابر تشعشعات خورشید هم وابسته به کیفیت نخ می باشد. در نتیجه مشاهده می کنید که همه این عوامل در کنار هم می تواند در تعیین قیمت چمن مصنوعی موثر باشند.

شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) توصیه می کند اگر قصد استفاده از چمن مصنوعی در مکان های کم تردد را دارید از چمن مصنوعی ۲۵ میلیمتری با مدل های آلستر، چمن مصنوعی خرم و چمن مصنوعی پایا استفاده کنید. اما برای شیارهایی که دارای عمق بیشتر از ۲۰ میلیمتر هستند بهتر است از مدل های ۳۵ میلیمتری مانند لاله و ۴۰ میلیمتری مانند زنبق استفاده کنید.

برای فضاهایی که دارای تردد بالا هستند مدل های چمن مصنوعی ۲۵ میلیمتری VIP، پامچال ۲۵ میلیمتری و شقایق ۲۰ میلیمتری پیشنهاد می شود. اما برای عمق های بیشتر از ۲۰ میلیمتر بهتر است از چمن مصنوعی ۳۵ میلیمتری پامچال استفاده کنید.

نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

پیش از هر کاری باید زیرسازی بین سنگ را انجام دهیم. کار زیرسازی را می توان به دو روش انجام داد:

زیرسازی به روش سخت : این روش زیرسازی با استفاده از دوغاب بتن انجام می شود و در نهایت سطح نسبتاً صافی را برای نصب چمن مصنوعی بین سنگی آماده می کند. سطح مورد نظر باید صاف بوده و در جهت شیب زمین باشد. البته در بیشتر مواقع از سیمان سفید برای این روش زیرسازی استفاده می شود. نصب چمن مصنوعی روی سیمان از متداول ترین سبک های نصب چمن مصنوعی بین سنگی است. بعد از تمام زیرسازی باید از چسب دوجزئی و تک جزئی برای نصب چمن مصنوعی استفاده شود.

چمن مصنوعی بین سنگ

زیرسازی به روش نرم : از این سبک زیرسازی برای نصب چمن روی خاک استفاده می شود. اینکار بسیار سخت بوده و به مهارت بالایی نیاز دارد. در این روش می بایست خاکی که در بین سنگ ها وجود دارد را با کمی آب مخلوط کرده تا نرم شد، سپس تحت فشار قرار می دهیم. در مرحله بعدی می توان به میزان ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر شن بادامی یا نخودی اضافه کرد و دوباره تمام لایه ها را به هم فشرده می کنیم. اینکار به تخلیه بهتر آب باران کمک می کند. دقت داشته باشید که در زیرسازی نرم نباید از چسب چمن مصنوعی استفاده کنید زیرا در این روش چمن را با استفاده از میخ یا پرچ درون شیارها محکم می کنند.

بهترین چسب برای نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

اگر از زیرسازی سخت برای شیارها استفاده کرده باشید، قادر به استفاده از دو نوع چسب می باشید:

  1. چسب تک جزئی چمن مصنوعی : این چسب بیشتر برای نصب موکت استفاده می شود و قدرت چسبندگی خوبی دارد. اما در برابر رطوبت و خیس شدن نمی تواند خیلی مقاومت کند. بنابراین نباید در فضاهایی که در معرض آب است از این نوع چسب استفاده شود.
  2. چسب دو جزئی چمن مصنوعی : این محصول که از ماده اصلی پلی اورتان تولید شده است در برابر آب و طوبت مقاومت بسیار خوبی دارد، به همین خاطر اغلب از آن در فضاهای بدون سقف استفاده می شود.

عمق و پهنای استاندارد شیارها برای نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

چمن مصنوعی بین سنگ

همانطور که بیان شد، برای اینکه هزینه های طراحی فضای سبز کف حیاط خانه و ویلای شما کمتر شود باید شیارها را با عمق ۱۰ تا ۱۵ میلیمتری آماده کنید. البته در برخی موارد میزان عمق کمتر یا بیشتر از استاندارد می شود. در چنین مواقعی باید از چمن مصنوعی استفاده کنید که حداقل ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر از سطح سنگ بالاتر باشد. اگر ارتفاع الیاف چمن مصنوعی کمتر از این مقدار باشد، درون شیار گم شده و زیبایی ندارد ولی همین موضوع می تواند با کاهش اسهلاک چمن مصنوعی موجب افزایش ماندگاری آن شده و این یک مزیت محسوب می شود.

پهنای بین شیارها طبق استاندارد باید حداقل ۵ سانتیمتر و جداکثر ۲۰ سانتیمتر باشد. هرچه پهنای شیارها بیشتر باشد نمای زیباتری به حیاط خانه و یلای شما خواهد داد. و البته هزینه نصب و مقدار چسبی که مصرف می شود برای شیارهای پهن تر گران تر خواهد بود.

مزیت نصب چمن مصنوعی بین سنگی

چمن مصنوعی بین سنگ

در مطالب پیشین درباره مزیت های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی موارد بسیاری را ذکر کرده ایم. خوب است بدانید این مزایا برای چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک کاملاً محسوس هستند. چمن طبیعی بین سنگ دارای چالش های زیادی در اجرا می باشد در حالی که اجرای یک دست آن بسیار ساده تر است. زیرا کاشت چمن طبیعی بین سنگ و هزینه ها و سختی های نگهداری از آن مانند آبیاری، هرس کردن و کوددهی و سمپاشی، استفاده از این محصول را در مقایسه با چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک چندان مقرون به صرفه نشان نمی دهد.

خوشبختانه چمن مصنوعی این مشکلات را ندارد و برای نصب بین سنگ بسیار ساده تر است. همچنین نگهداری از چمن مصنوعی بسیار ساده و کم هزینه بوده و میزان ماندگاری این محصول به مراتب بیشتر است. برای همین بیشتر افراد تمایل بیشتری به خرید چمن مصنوعی بین سنگ دارند.

جدیدترین طرح های چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

در ادامه تازه ترین ایده ها و طرح های زیبا از اجرای چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک را مشاهده می کنید. اگر شما هم قصد تزئین حیاط خانه یا ویلای خود را دارید، خوب است که از این طرح ها ایده بگیرید. البته می توانید برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر از اجرای بین سنگ و موزاییک از بخش پروژه های اجرایی شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) دیدن کنید.

قیمت چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

در بالا انواع طرح های چمن مصنوعی مناسب برای بین سنگ را مشاهده کردید. همانطور که می دانید انواع مدل ها با توجه به نوع کاربری مورد نظر شما موجود است. اما هزینه و قیمت تمام شده اجرای چنین طرح هایی چقدر است و چطور محاسبه می شود؟

هزینه چمن مصنوعی : می توانید با مراجعه به فروشگاه قیمت چمن مصنوعی را بر اساس هر مترمربع مشاهده کنید. برای اینکه برآورد درستی از هزینه خرید چمن مصنوعی مورد نظر خود داشته باشید، باید به نوع کاربری و مساحت مورد نظرتان توجه کنید. برای متراژهای پایین از چمن های مصنوعی با کیفیت بالا انتخاب کنید زیرا به دلیل دوام و ماندگاری زیادی که دارند باعث صرفه جویی در هزینه های جانبی می شوند.

هزینه نصاب : نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک خیلی ساده بنظر می رسد اما در واقع دارای دشواری های خاص خود است. البته شاید خودتان بتوانید کار نصب را انجام دهید. اما اگر می خواهید از خدمات نصب حرفه ای استفاده کنید، باید هزینه نصب و اجرت نصاب را هم در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد هرچه پهنای شیارها بیشتر باشد هزینه نهایی بر قیمت چمن مصنوعی موثر خواهد بود. اما شیارهای باریک دارای هزینه نصب ارزان تری هستند.

هزینه و قیمت چسب چمن مصنوعی : برای نصب چمن مصنوعی بین موزاییک به حدود ۱ کیلوگرم چسب تک جزئی به ازای هر مترمربع نیاز خواهید داشت. اما اگر قصد نصب چمن بر روی سطوح بتنی را دارید بهتر از چسب دوجزئی استفاده کنید که میزان مورد نیاز برای هر مترمربع از این محصول حدود ۱.۵ کیلوگرم می باشد.

در کل قیمت و هزینه تمام شده چنین پروژه هایی نسبت به زمانی که کار بصورت یکدست نصب می شود گران قیمت تر خواهد بود. زیرا نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک در هر مترمربع در حالتی که اجرای چمن مصنوعی بصورت یکدست مورد نیاز باشد دارای دشواری های بیشتری است. هرچند که متراژ کمتری از چمن مصرف شده و هزینه های تمام شده ارزان قیمت تر خواهد شد.

خرید چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) از یه طریق امکان خرید چمن مصنوعی بین سنگی را برای مشتریان گرامی فراهم آورده است.خرید اینترنتی یا آنلاین چمن مصنوعی، خرید حضوری چمن مصنوعی و سفارش و خرید تلفنی چمن مصنوعی که بسته به سلیقه شما امکان خرید از هر کدام از روش ها وجود دارد.

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین چمن مصنوعی نسبت به انتخاب و خرید محصول مورد نظر از طریق هریک از روش های تلفنی، اینترنتی یا حضوری اقدام کنید.

اگر از روش خرید آنلاین چمن مصنوعی نسبت به ثبت سفارش خود برای شهرهای تهران و کرج اقدام کنید، ارسال سفارش شما در ۲۴ ساعت کاری و برای سایر شهرها در ۴۸ ساعت کاری صورت می پذیرد.

شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن)، همه چمن های مصنوعی تولیدی خود را با ضمانت نامه کیفیت، ارزان ترین قیمت و خدمات پس از فروش در مدل های متنوع به شما ارائه می نماید. مجموعه ما با هدف جلب رضایت مشتریان گرامی به فعالیت خود ادامه می دهد و برای اینکه در این راستا موفقیت بیشتری کسب کرده باشد، با شروع هر فصل تخفیفات ویژه ای را به مشتریان خود ارائه می دهد تا بتوانند با کمترین هزینه و ارزان ترین قیمت خرید خود را انجام دهند.

کلیه محصولات شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن)، دارای گارانتی بوده و بعد از اینکه محصول مورد نظرتان را خرید کردید می توانید از خدمات پس از فروش چمن مصنوعی و ضمانت نصب آن استفاده کنید.

سوالات متداول درباره چمن مصنوعی بین سنگی

عمق و فاصله بین سنگ ها برای نصب چمن مصنوعی چقدر باید باشد؟

بهترین حالت برای عمق بین شیارهای سنگ ۱ تا ۱.۵ سانتیمتر است. در هر صورت بهتر است که چمن مصنوعی خریداری شده برای نصب بین موزاییک حدود ۱ تا ۲ سانتیمتر از لبه ها بیرون بزند. اما برای عرض بین شیارها بستگی به نظر و سلیقه شما دارد هرچند توصیه می کنیم برای زیبایی بیشتر برش های چمن پهن تر باشد. بطور معمول پهنای شیارها بین ۵ تا ۲۰ سانتیمتر متغیر است.

نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ چگونه است؟

اولین گام زیرسازی و آماده کردن شیارهای بین سنگ است. برای زیر سازی می توانید از روش سخت یا نرم استفاده کنید. در زیرسازی سخت می بایست بر روی سطح بتنی دوغاب سیمانی بریزید و برای زیرسازی نرم عمل نصب بر روی خاک انجام می شود. بعد از اینکه فاصله بین شیارها را اندازه گیری کردید نوبت به برش زدن چمن می رسد و در نهایت چمن مصنوعی نواری را با چسب و میخ به داخل شیارها محکم می کنید.

چمن مصنوعی بین سنگی بهتر است یا چمن طبیعی؟

چمن های طبیعی مشکلات نگهداری زیادی دارند و خیلی زود در محیط های پرتردد از بین می روند. اما چمن مصنوعی برای سالهای طولانی قابل استفاده است و شکل ظاهری خود را حفظ می کند. همچنین چمن مصنوعی مشکلات جانبی مانند آبیاری، کوددهی، سمپاشی و نگهداری های گران قیمت و پر هزینه را لازم ندارد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *