مقالات

خرید چمن مصنوعی بدون توجه به این ۴ نکته بی فایده است!

خرید چمن مصنوعی

اگر برای اولین بار تصمیم به خرید چمن مصنوعی گرفته اید، بهتر است با دقت بیشتری خرید خود را انجام دهید. زیرا چمن مصنوعی یک محصول کاملاً تخصصی است و اگر با مشخصات فنی آن آشنایی کافی نداشته باشید، ممکن است از خرید خود رضایت کافی نداشته باشید.

البته نیازی نیست که همه مشخصات فنی و تخصصی درباره نصب چمن مصنوعی را بدانید، اما اگر قصد خرید چمن مصنوعی را دارید بهتر است این ۴ نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید.

توجه به کیفیت چمن

کیفیت مهم ترین نکته ای است که هنگام انتخاب چمن مصنوعی باید به آن توجه کنید. خوب است که هم از نزدیک نمونه چمن را مشاهده کنید و هم نمونه نصب شده آن را مورد ارزیابی قرار دهید. وقتی به الیاف چمن از نزدیک نگاه کنید می توانید شکل و کیفیت تیغه های آن را به خوبی ببینید. زیرا نباید این محصول مانند چمن طبیعی دارای الیاف فرسوده و یا خراب باشد.

سپس به لایه زیرین یا بکینگ چمن نگاه کنید. این لایه باید کاملاً یکدست باشد. همچنین لایه بکینگ باید زهکشی بسیار خوبی داشته باشد و به راحتی آب از منافذ آن خارج شود. داشتن لایه بکینگ و زهکش مناسب برای یک چمن مصنوعی خوب ضروری است، زیرا می تواند در افزایش یا کاهش ماندگاری چمن مصنوعی نقش بسیار موثری داشته باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

بیشتر شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی محصولات خود را ضمانت می کنند. البته ممکن است نوع ضمانت و مدت اجرای آن متفاوت باشد. بهترین نوع ضمانت برای چمن مصنوعی حداقل ۱۰ سال می باشد. برای اینکه از موارد درج شده در گارانتی اطلاع یابید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مراقب هزینه های پنهان باشید

ممکن است برخی از فروشنده ها هزینه های نصب و قیمت چمن مصنوعی را طوری محاسبه کنند که ارزان تر از فروشگاه های دیگر بنظر برسد و شما را برای خرید تشویق کند. اما باید مواظب هزینه های پنهانی که توسط فروشنده گفته نشده است باشید. بنابراین نباید شتاب زده عمل کنید.

یکی از هزینه های پنهان می تواند هزینه حمل و نقل چمن مصنوعی تا درب منزل شما باشد. یا در هنگام نصب مواردی را برای افزایش هزینه تمام شده به فاکتور شما اضافه کنند. بنابراین پیش از هرکاری ابتدا مطمئن شوید که هزینه های نصب و زیرسازی بطور شفاف در قرارداد ذکر شده باشد.

بررسی سابقه و اعتبار فروشنده

شرکت یا فروشگاهی که قصد خرید چمن مصنوعی از آنجا را دارید باید مسئولیت اجرای پروژه طراحی فضای سبز خانه یا ویلای شما را بپذیرد. بنابراین قبل از اینکه قرارداد را امضا کنید به نکاتی که در ادامه بیان می شود را در نظر داشته باشید.

  • سابقه فعالیت شرکت را بررسی کنید
  • چند نمونه از پروژه های اجرایی را حتماً مشاهده کنید
  • یک نمونه از برگه ضمانت نامه را از آنها بخواهید و کاملاً مطالعه کنید
  • جواز کسب و سایر مجوزهای لازم و مدارک تایید توانایی فنی را مطالبه کنید

حتماً مطمئن شوید که چند درصد ممکن است از قیمت چمن مصنوعی که به شما اعلام می کنند تغییرات در هزینه های تمام شده داشته باشند. مواردی از قبیل وارد کردن نحوه جبران خسارت به اموال خود را هنگام نصب چمن از آنها بخواهید. همچنین بپرسید که اگر کار نصب بیش از مدت تعیین شده طول بکشد نحوه پرداخت خسارت به شما به چه شکل خواهد بود.

زمانی که این موارد را از شرکت طرف قرارداد خود می خواهید، آنها هم می دانند که با کسی طرف معامله قرار گرفته اند که به خوبی نسبت به موارد هزینه های پروژه آگاهی دارد و سعی می کنند تا پروژه را خیلی سریع و بدون کم و کاست به شما تحویل دهند.

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر هستید می توانید با واحد پشتیبانی شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *