مقالات

چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی

چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی، پت، سگ و گربه

خیلی از افراد دوست دارند از سگ ها و گربه ها به عنوان حیوانات خانگی در منزل خود نگهداری کنند. البته نکته مهمی که باید در خصوص نگهداری از انواع پت مدنظرتان باشد، محل نگهداری از این موجودات دوست داشتنی است. برای اینکه محیط زندگی امن و راحتی برای سگ و گربه خود درست کنید می توانید بخش کوچکی از فضای داخل خانه یا حیاط را به عنوان محل زندگی حیوان خانگی تان در نظر بگیرید و با استفاده از چمن مصنوعی برای سگ و گربه و پت دوست داشتنی خود یک کفپوش نرم و زیبا بسازید. چمن های مصنوعی به دلیل تنوع بالایی که دارند برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته چمن هایی که برای حیوانات خانگی استفاده می شود با سایر انواع این محصول متفاوت است.

فروشگاه اینترنتی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) قصد دارد که در این مطلب نکات ضروری در زمینه خرید چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه را بطور کامل بیان کند. نکات مهمی که در انتخاب مدل چمن مصنوعی مناسب برای سگ ها و گربه های خانگی بسیار اهمیت دارند.

البته همانطور که می دانید چمن های مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی به دلیل عدم نیاز به استفاده از کودهای شیمیایی، آفت کش ها و سمپاشی، بسیار سالم تر بوده و برای حیوانات خانگی مناسب تر هستند. همچنین عدم استفاده از مواردی که گفته شد، می تواند در کاهش قیمت چمن مصنوعی موثر باشد.

آیا حشرات می توانند در چمن مصنوعی لانه کنند؟

چمن مصنوعی محیط مناسبی برای رشد و لانه کردن حشرات و آفات نیست. اما ممکن است با جمع شدن آلودگی های دیگر مانند برگ های خشک درختان و گرد و خاک، شرایط برای رشد حشرات موزی به وجود آید. البته می توانید با تمیز کردن و شستشوی چمن مصنوعی بصورت مداوم از این مشکل جلوگیری کنید. اگر از حیوانات خانگی خود در محیط باز مانند حیاط نگهداری می کنید، توجه به نظافت چمن مصنوعی اهمیت بیشتری پیدا می کند. در ادامه نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی مخصوص سگ و گربه را توضیح می دهیم.

نحوه شستشوی چمن مصنوعی حیوانات خانگی

همه چمن های مصنوعی در لایه زیرین خود سیستم زهکش دارند که امکان خروج آب را از منافذ خود ممکن می کند. با وجود اینکه ادرار سگ ها و گربه ها به راحتی از سوراخ های زهکش چمن خارج می شوند اما برای اینکه اینکه محیط زندگی و بازی حیوان خانگی شما همیشه تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد باید هر چند وقت یکبار چمن مصنوعی را کاملاً شستشو دهید.

می توانید از جاروبرقی برای پاک کردن گرد و خاک و برگ ها خشک کمک بگیرید و فضولات حیوان را از روی چمن بردارید. بهتر است از برس های مخصوص برای تمیز کردن مدفوع حیوان از درون الیاف چمن کمک بگیرید تا کاملاً تمیز شود. سپس با استفاده از شیلنگ آب تمامی سطح چمن را خیس کرده و با استفاده از شامپو فرش و بک برس مناسب کاملاً چمن مصنوعی را شستشو دهید تا از مدفوع و فضولات حیوانات خانگی عاری شود. برای ضد عفونی کردن چمن می توانید از اسپری های مخصوص و یا مخلوط سرکه سفید با آب استفاده کنید. اینکار همچنین بوی نامطبوع را از بین برده و کاملاً سطح چمن را ضد عفونی می کند.

آیا پنجه کشیدن حیوانات خانگی به چمن مصنوعی آسیب می زند؟

چمن مصنوعی برای گربه

چمن مصنوعی مخصوص حیوانات خانگی دارای بافت بسیار محکمی بوده و در مقابل چنگ زدن و پنجه کشیدن سگ ها و گربه ها کاملاً مقاوم است. بیشتر سگ ها و گربه ها علاقه به کندن زمین دارند اما چمن مصنوعی مانع از اینکار شده و همیشه حیاط و فضای خانه شما مرتب بوده و مشکلاتی از این دست را نخواهید داشت.

خرید چمن مصنوعی مناسب برای سگ و گربه

چمن مصنوعی برای گربه

چمن مصنوعی یکی از متنوع ترین محصولات در زمینه طراحی فضای سبز می باشد. این محصول حتی بصورت ویژه برای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه تولید می شود. بنابراین نگران انتخاب و خرید چمن مصنوعی مناسب برای سگ و گربه خانگی خود نباشید و نکات مهمی که در ادامه بیان می شود را مدنظر داشته باشید:

  • چمن مصنوعی برای سگ و گربه باید دارای سیستم زهکش بسیار خوبی باشد تا بتواند به خوبی ادرار حیوان و هرنوع مایع دیگری مانند آب را از خود عبور دهد.
  • ویژگی مهم دیگر چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی، مقاومت این محصول در برابر چنگ زدن و پنجه کشیدن است. چمن های مصنوعی که دارای دیتکس بالایی هستند دارای مقاومت بیشتری بوده و ماندگاری بالاتری دارند. برای سگ ها و گربه هایی که اندازه و وزن زیادی دارند می توانید از چمن های مصنوعی که دارای دیتکس و تراکم بالایی هستند استفاده کنید و برای حیوانات خانگی کوچک تر از چمن هایی استفاده کنید که ارزان قیمت تر بوده و دیتکس کمتری دارند.
  • سعی کنید چمن های مصنوعی را خرید کنید که دارای استانداردهای بهداشتی مناسب بوده و گواهینامه ROHS را داشته باشند. این گواهینامه تایید می کند که چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی هیچگونه مسمومیتی ایجاد نکرده و کاملاً بهداشتی و مطابق با استانداردهای جهانی می باشد.
  • در هنگام خرید چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی به نرمی و لطافت الیاف آن دقت کنید. نوع برش سطح مقطع الیاف چمن می تواند در میزان نرمی و زبر بودن چمن مصنوعی موثر باشد. چمن هایی که دارای سطح مقطع صاف، بیضی و C شکل هستند به دلیل نرمی فوق العاده خوبی که دارند برای سگ ها و گربه های خانگی مناسب هستند.

بزرگترین مسئله در خرید چمن مصنوعی سگ و گربه

چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی و پت

یکی از چالش هایی که برخی از کسانی که از سگ ها و گربه های خانگی نگهداری می کنند با آن مواجه می شوند گاز گرفتن و کندن الیاف چمن مصنوعی می باشد که می تواند باعث آسیب زدن به بافت چمن و پاره شدن آن شود. البته باید توجه داشته باشید که همه سگ ها و گربه های خانگی این مشکل را ندارند و بسته به نوع نژاد و روحیات حیوان خانگی شما ممکن است این رفتار بروز کند. هرچند برای این گروه از حیوانات خانگی هم می توانید از چمن های مصنوعی با الیاف کوتاه استفاده کنید تا مشکل پیش نیاید. فروشگاه اینترنتی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) پیشنهاد می دهد از مدل هایی که دارای ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر هستند استفاده کنید هرچند سایز ایده آل چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی به دلیل نرم بودن معمولاً مدل هایی هستند که دارای ارتفاع ۲۵ تا ۳۵ میلیمتری می باشند.

چمن مصنوعی مناسب برای پارک سگ

معمولاً بیشتر افراد از پارک سگ به عنوان محلی امن برای استفاده حیوان خانگی خود استفاده می کنند. به همین دلیل پارک سگ خیلی زود کثیف شده و پر از فضولات حیوان می شود. برای همین توصیه می کنیم از چمن مصنوعی با ارتفاع ۸ تا ۱۵ میلیمتری برای کفپوش پارک سگ استفاده کنید تا نظافت و شستشوی آن راحت تر باشد.

نصب چمن مصنوعی برای سگ و گربه

چمن مصنوعی برای سگ

مهم ترین چیزی که باید در هنگام نصب چمن مصنوعی برای سگ و گربه در نظر بگیرید، توجه به زیرسازی و محکم کردن لبه های چمن مصنوعی به کف محل نگهداری از حیوان خانگی شما می باشد. معمولاً حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه مدام در حال دویدن و بازی کردن هستند و اگر چمن مصنوعی به خوبی نصب نشده باشد می تواند باعث تخریب آن شود. همچنین اگر زیرسازی به درستی انجام شده باشد، زمینی که برای نصب چمن مصنوعی آماده می شود کاملاً مسطح بوده و آسیبی به حیوان خانگی شما وارد نمی شود. اگر خودتان در این زمینه مهارت و تجربه کافی را ندارید بهتر است از نصاب های ماهر و حرفه ای فروشگاه اینترنتی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) کمک بگیرید، زیرا نصب چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی به مهارت ودقت بالایی نیاز دارد.

برای نصب چمن مصنوعی مخصوص سگ و گربه باید از چسب دوجزئی پلی اروتان استفاده کنید. زیرا این چمن ها به شستشوی بیشتری نیاز دارند و چسب دوجزئی پلی اورتان می تواند در برابر آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد.

فروشگاه چمن مصنوعی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) آماده ارائه خدمات مشاوره پیش از خرید چمن مصنوعی برای سگ و گربه و اعزام نصاب های حرفه ای برای نصب این محصول می باشد.

خرید چمن مصنوعی برای سگ و گربه

چمن مصنوعی برای سگ

با توجه به مواردی که بیان شد، چمن مصنوعی برای سگ و گربه و بطور کلی حیوانات خانگی دیگر مانند خرگوش و خوکچه هندی، می تواند یک انتخاب عالی و ارزان قیمت باشد. اما برای اینکه از خرید چمن مصنوعی برای سگ و گربه خانگی خود مطمئن باشید باید یکسری نکات و اطلاعات فنی در این باره را بدانید.

همانطور که پیش تر گفته شد چمن مصنوعی دارای تنوع بسیار زیادی از نظر مدل و طرح و کیفیت بافت و الیاف استفاده شده در تولید آن می باشد. قیمت چمن مصنوعی هایی که دارای الیاف با کیفیت تر، بلندتر و متراکم تر هستند به نسبت مدل های دیگر بالاتر است. البته فروشگاه حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) برای افرادی که مایل به خرید چمن مصنوعی ارزان قیمت برای حیوان خانگی خود هستند هم مدل های متنوعی را پیشنهاد می دهد که در ادامه برخی از آنها را مشاهده می کنید.

پرسش و پاسخ :

آیا چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی ضرری ندارد؟

چمن مصنوعی از پلی اتیلن تولید شده است. این ماده هیچگونه ضرری و حساسیت و آلرژی در حیوانات خانگی به ویژه برای سگ ها و گربه ها ایجاد نمی کند.

بهترین روش برای نظافت چمن مصنوعی مخصوص سگ و گربه چیست؟

بهترین روش برای نظافت و شستشوی چمن مصنوعی مخصوص حیوانات خانگی این است که ابتدا باید زباله و مدفوع حیوان را از روی سطح چمن به وسیله دستکش و جاروبرقی بردارید. سپس از آب تحت فشار و شامپوی فرش برای تمیز کردن چمن مصنوعی استفاده کنید. در آخر می توانید برای ضدعفونی کردن چمن از جوش شیرین و سرکه سفید و یا مواد ضدعفونی کننده مخصوص کمک بگیرید.

آیا حیوانات خانگی می توانند باعث خراب شدن چمن مصنوعی شوند؟

چمن های مصنوعی که مخصوص حیوانات خانگی تولید می شوند به نسبت دارای مقاومت و استحکام بالاتری بوده و می توانند در برابر چنگ زدن و پنجه کشیدن سگ و گربه های خانگی دوام بیاورند. البته اگر حیوان خانگی شما به اینکار عادت دارد بهتر است از چمن های مصنوعی با الیاف کوتاه از ۸ تا ۱۵ میلیمتری استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *