مقالات

چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری یا گرین وال با قیمت ارزان و انواع مدل های متنوع به دیوار سبز مصنوعی نیز معروف است که در طراحی فضای سبز، محوطه سازی و طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

چمن مصنوعی با ظاهری کاملاً مشابه با چمن طبیعی تولید شده از مواد مصنوعی مانند نایلون، پلی پروپیلن و پلی اتیلن است. این مواد بسته به نوع کابری چمن مصنوعی در تولید این محصول استفاده می شوند. این مواد به دلیل خواصی که داشته قابلیت شکل پذیری بالایی دارند. شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) می تواند با استفاده از این مواد اولیه الیاف چمن مصنوعی را با اشکال، اندازه و ضخامت های دلخواه تولید کند. بنابراین امکان تولید چمن مصنوعی با شکل های متنوع مانند انواع گل ها و گیاهان وجود دارد. با استفاده از این امکان می توان مدل های متنوع و زیبایی برای ساخت دیوار سبز مصنوعی طراحی کرد.

در ادامه درباره موارد استفاده از چمن مصنوعی دیواری، قیمت گرین وال، مزایای خرید چمن دیواری و دیوار سبز مصنوعی، مدل های متنوع چمن مصنوعی دیوار سبز و چندین ایده برای نصب و استفاده از گرین وال توضیح خواهیم داد.

آیا امکان نصب چمن مصنوعی روی دیوار وجود دارد؟

چمن مصنوعی دیواری

استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش مرسوم تر است. در حالی که امکان نصب چمن مصنوعی برای روف گاردن، زمین فوتبال، مدرسه و مهد کودک، زمین بازی و پارک، حیاط خانه و ویلا، کف مغازه و کافه رستوران، باشگاه ورزشی و کنار استخر وجود دارد. بنابراین استفاده از چمن مصنوعی به شکل مرسوم آن که فقط برای کفپوش استفاده می شد امروزه با طراحی های خلاقانه و زیبا می توان از چمن مصنوعی به عنوان دیوارپوش هم استفاده کرد. در واقع با استفاده از نصب چمن مصنوعی بر روی دیوار می توان به عنوان یک عایق یا دیوارپوش پلیمری برای پوشاندن دیوارها و سطوح عمودی به منظور زیباسازی محیط استفاده کرد.

با استفاده از نصب چمن مصنوعی روی دیوار می توانید فضا را زیباتر کرده و با استفاده از رنگ سبزی که این محصول دارد انرژی محیط کار و زندگی خود را افزایش داده و در نتیجه احساس آرامش بیشتری کنید. چمن مصنوعی می تواند بر روی دیوار و هر سطح عمودی دیگر نصب شود. البته بهترین سطوح برای نصب چمن مصنوعی دیوارهای آجری و سنگی هستند و معمولاً نصب بر روی دیوارهای گچی و کاهگلی کار چندان ساده ای نیست و به همین منظور خیلی کم انجام می شود.

برای مشاهده قیمت و خرید چمن مصنوعی تزئینی کلیک کنید.

گرین وال چیست؟

چمن مصنوعی دیواری

گرین وال در واقع همان چمن مصنوعی است که بر روی دیوار یا سطوح عمودی دیگر قابل نصب و اجرا می باشد. از دیوار سبز مصنوعی یا گرین وال برای تزئین فضاهایی که امکان رشد گیاهان و گل های طبیعی وجود نداشته باشد استفاده می گردد. در هنگام اجرا و نصب گرین وال چمن مصنوعی، رول های این محصول را در اندازه های دلخواه برش داده و بر وری دیوار نصب می کنند تا نمای ساختمان زیباتر به نظر برسد. امروزه از گرین وال در بسیاری از طراحی های دکوراسیون داخلی و فضای سبز و محوطه سازی استفاده می شود. یک طراح داخلی می تواند با استفاده از دیوار سبز، فضای خانه یا محل کار شما را به زیبایی طراحی و دکوراسیون آن را تغییر دهد. مدل های متنوع بسیاری برای دیوار سبز وجود دارد. برای همین با کمی خلاقیت و ترکیب طرح های مختلف دیوار سبز می توانید نمای داخلی یا خارجی ساختمان محل کار یا زندگی خود را زیباتر کنید.

مزایای چمن مصنوعی برای تزئین دیوار

همانطور که بیان شد با استفاده از طراحی فضای سبز مناسب می توانید محیط کار و زندگی خود را تنها با تزئین قسمت هایی از دیوار زیباتر کرده و احساس آرامش و شادابی بیشتری برای خود و خانواده تان به وجود آورید. به همین خاطر بسیاری از کافه رستوران ها، باغ تالارها و هتل ها از چمن مصنوعی برای تزئین دیوار استفاده می کنند. علت این امر مزایای نصب چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی به منظور ساخت چمن دیواری می باشد.

چمن مصنوعی نگهداری و مراقبت نمی خواهد

چمن مصنوعی دیواری

همه ما می دانیم که برای سبز و با طراوت ماندن چمن طبیعی باید مدام به آن رسیدگی شود در حالی که چمن مصنوعی دیواری نسبت به چمن طبیعی که بر روی سطوح عمودی نصب می شود کار بسیار ساده تری است. چمن های طبیعی در شرایط آب و هوایی مختلف به روش های نگهداری متفاوتی نیاز دارند. و متاسفانه در فصول سرد سال و یا در شرایط هوای گرم و خشک چمن طبیعی رو به زردی و پژمرده گی رفته و به مرور زمان طراوت و شادابی خود را از دست می دهد و دیگر قابل استفاده نیست. همچنین برای دیوار سبز طبیعی باید از سیستم آبیاری خاصی استفاده شود که معمولاً هزینه بالایی دارند. هرچند با وجود گران قیمت و پرهزینه بودن نگهداری از گیاهان طبیعی که بر روی دیوار کاشت می شوند خشک شدن قسمت هایی از آن اجتناب ناپذیر است.اما چمن مصنوعی دیواری هیچکدام از این مشکلات و هزینه های نصب اولیه را ندارد و مراقبت و نگهداری از آن بسیار ساده و تقریبا بدون هزینه است. علاوه بر همه این موارد نگهداری از چمن طبیعی در محیط هایی مانند کافه رستوران یا لابی هتل ها به دلیل تجمع حشرات و انواع پشه ها چندان مورد استقبال افراد قرار نمی گیرد و به همین خاطر بیشتر رستوران دار ها یا هتل دار ها از چمن مصنوعی که بسیار کم هزینه تر و ارزان قیمت تر است و به نگهداری و مراقبت خاصی نیاز نداشته و ماندگاری بالایی دارد استفاده می کنند.

ماندگاری چمن مصنوعی

ماندگاری و عمر مفید چمن مصنوعی به نسبت چمن طبیعی بسیار بیشتر است و به همین دلیل اغلب شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی این محصول را حداقل ۱۰ سال گارنتی می کنند. همچنین به دلیل طول عمر چمن دیواری و مقاومت بالایی که در برابر فرسودگی بخاطر بارش باران و تابش نور خورشید دارد از این محصول بیشتر برای چمن دیواری استفاده می شود. الیاف چمن مصنوعی از مواد پلیمری تولید می شوند که مقاومت بسیار زیادی در برابر نور خورشید به ویژه اشعه فرابنفش دارند و همچنین در برابر شدت سرما و گرما در فضول مختلف دچار تغییر رنگ نمی شوند و همواره کیفیت اولیه خود را حفظ می کنند. بنابراین با استفاده از چمن مصنوعی به عنوان چمن دیواری می توانید با کمترین هزینه در طول سال های طولانی از این محصول برای تزئین فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کنید.

خاصیت نسوز بودن دیوار سبز

امروزه توجه به امنیت ساختمان های تجاری و مسکونی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و ایمنی در برابر آتش سوزی از جمله این موارد است. برای همین بهتر است از گیاهان مصنوعی نسوز برای تزئین فضای داخلی ساختمان ها استفاده شود. اما آیا چمن مصنوعی دیواری نسوز است؟ چمن مصنوعی دیواری خاصیت شعله ور شدن ندارد، بنابراین در صورت آتش سوزی در ساختمان موجب برافروخته شدن آتش نشده و الیاف آن جمع می شوند. دیوار سبزهایی که توسط شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) تولید می شوند همگی دارای استانداردهای لازم بوده و در برابر آتش سوزی کاملاً مقاوم هستند. به این معنی که مشتعل نشده و در صورت آتش سوزی در ساختمان سبب شعله ور تر شدن آن نمی گردند.

قیمت گرین وال

گرین وال یکی از انواع چمن مصنوعی است که تازه روانه بازار شده است. امروزه خیلی از افراد از گرین وال برای تزئین فضای داخلی ساختمان ها استفاده می کنند و خرید این محصول روزانه بیشتر می شود. به همین خاطر شرکت های تولید کننده بسیاری در زمینه طراحی و تولید انواع مدل های دیوار سبز در ایران هستند و شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) یکی از همین شرکت ها می باشد. تولید دیوار سبز با شیب تندی در حال افزایش است به گونه ای که تقریباً هر روز مدل ها و طرح های جدید دیوار سبز به بازار عرضه می شوند. بنابراین می توانید ببینید که فروشگاه های زیادی چه بصورت سنتی و چه آنلاین در زمینه فروش دیوار سبز فعالیت دارند و مردم هم به ویژه در گوگل برای خرید دیوار سبز روزانه به تعداد بالایی عنوان این محصول را جستجو می کنند. با توجه به تنوع بالای چمن مصنوعی دیواری و ویژگی های خاصی که هر کدام از آنها دارند، قیمت این محصول دارای رنج گسترده ای می باشد. در نتیجه در ادامه مواردی که می توانند بر قیمت گرین وال موثر باشند را بیان می کنیم تا شما بتوانید برای خرید و پیدا کردن محصول با قیمت مناسب تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

آیا جنس الیاف گرین وال می تواند بر قیمت دیوار سبز موثر باشد؟

بدون شک جنس الیاف چمن مصنوعی بر روی قیمت این محصول موثر است. همانطور که می دانید چمن مصنوعی دیواری قابلیت نصب در فضاهای سرپوشید و در محیط های روباز را در شرایط جوی متنوع دارد. به همین خاطر باید الیاف چمن مصنوعی دیواری از مواد اولیه مقاوم مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا نایلون باشد. همه این مواد دارای قیمت های متنوعی هستند که می توانند در افزایش یا کاهش هزنیه تولید چمن مصنوعی موثر باشند.

قیمت پنل نگهدارنده دیوار سبز

برای نصب دیوار سبز بر روی دیوار از پنل های مخصوصی استفاده می شود. پنل های دیوار سبز معمولاً به صورت تکه ای تولید می شوند. گاهی ابعاد این پنل های خیلی بزرگ است ولی در بیشتر مواقع در ابعاد کوچکتر و به اندازه های ۳۰ در ۴۰، ۵۰ در ۵۰ و ۲۵ در ۲۵ تولید می شوند. ابعاد پنل و ضخامت آن تاثیر مستقیم در قیمت این محصول دارد و به همین خاطر قیمت پنل چمن مصنوعی دیواری یکسان نیست.

آیا قیمت مدل های مختلف چمن مصنوعی دیواری یکسان است؟

همانطور که بیان شد دیوار سبز دارای مدل های متنوعی می باشد. برای همین با استفاده از کمی خلاقیت در طراحی می توان ایده های متنوعی برای ساخت دیوار سبز ارائه کرد. مثلاً گرین وال برگ پرتقالی ارزان قیمت تر از گرین وال برگ فلفلی است و یا مدل های دیگر ممکن است ارزان قیمت تر از سایر مدل ها باشند.

جدیدترین طرح های چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری

اگر برای نصب دیوار سبز مصنوعی ایده خاصی ندارید و یا نمی توانید از میان طرح های متنوع مدل مورد نظرتان را مشخص کنید می توانید از طرح های جدیدی که برای چمن مصنوعی دیواری در ادامه معرفی می شوند ایده بگیرید و برای ساخت دیوار سبز مصنوعی خانه یا محل کار خود اقدام کنید. در ادامه مطلب ایده های خوب و خلاقانه ای برای استفاده از دیوار سبز در تزئین فضای داخلی خانه و محل کار به شما معرفی می کنیم.

طرح دیوار سبز چمن مصنوعی برای محل کار

خیلی از ساختمان های اداری و تجاری به منظور تزئین دفاتر کاری از چمن مصنوعی استفاده می کنند. در ادامه چند مورد از جدیدترین طرح های چمن مصنوعی دیواری را که می توانید در محل کار استفاده کنید را معرفی می کنیم. در این طرح ها از چمن مصنوعی برای تزئین قسمت های مختلف دیوار و سطوح عمودی استفاده شده است که می توان از آنها برا تزئین و طراحی دکوراسیون داخلی دفتر یا محل کار خود استفاده کنید.

طرح چمن مصنوعی دیواری برای دفتر کار

در تصاویر زیر ایده های بسیار جالب و جدید از طراحی داخلی دفتر کار با چمن مصنوعی را مشاهده می کنید که هر کدام به نوعی از خلاقیت منحصر به فردی برخوردار هستند. همچنین برای زیباتر شدن دفتر کار خود می توانید از ترکیب متریال های دیگری مانند چوب ترمو و کاشی های تزئینی با چمن مصنوعی استفاده کنید. رنگ سبز چمن مصنوعی می تواند خستگی روزانه به دلیل کار زیاد را از شما دور کند و به همین خاطر می توانید با راندمان بیشتری به انجام کارهای روزانه خود بپردازید.

خرید چمن مصنوعی دیواری

تا این جا با قیمت و مزایا و انواع مدل های مختلف چمن مصنوعی دیواری آشنا شدید. اما برای خرید چمن مصنوعی دیواری باید به نکات مهمی در این خصوص دقت داشته باشید. ابتدا باید محل نصب چمن مصنوعی دیوار را تعیین کنید، زیرا این اولین کاری است که پیش از خرید دیوار سبز باید انجام شود. همچنین باید ابعاد پنل های چمن مصنوعی، جنس الیاف و مدل چمن مصنوعی را مشخص کنید. از طراح داخلی خود بخواهید تا طرح مورد نظر شما را برای نصب چمن مصنوعی دیواری پیاده سازی کند تا هنگام خرید از میان انواع دیوار سبز ها با اشکال و رنگ بندی های متنوع به مشکل نخورید. اگر آماده هستید می توانید از میان تنوع بالای دیوار سبزهای تولیدی حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) دیوار سبز مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) طی سال ها تجربه و مهارتی که در فروش و نصب و اجرای چمن مصنوعی دارد می تواند بصورت رایگان مشتریان گرامی را برای داشتن تجربه خرید چمن مصنوعی برای دیوار بهتر راهنمایی کند. ما امکان ارسال ارزان قیمت چمن مصنوعی را به سراسر کشور داریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “چمن مصنوعی دیواری

  1. f. karaji گفت:

    سلام من کار اجرا دکوراسیون داخلی انجام میدم
    دوره آموزشی همین گرین وال مصنوعی میزارید
    ممنون میشم جواب بدید

  2. جواد کلایی گفت:

    بسیار خوب و با محتوایی مناسب میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *