مقالات

چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی روف گاردن و پشت بام

امروزه پشت بام اغلب خانه ها و آپارتمان ها به محیطی برای انبار کردن وسایل تبدیل شده است. البته می توانید از این فضا با کمترین هزینه محیطی برای گذران اوقات فراغت خود و سایر ساکنین ساختمان استفاده کنید. اگر کمی سلیقه به خرج دهید می توانید فضای پشت بام آپارتمان خود را به یک فضای سبز زیبا و دلنشین تبدیل کنید که با گیاهان طبیعی و کفپوش چمن مصنوعی تزئین شده است و از محیط آن لذت ببرید.

شما می توانید محیطی سرسبز و زیبا را در بام خانه یا آپارتمان خود ایجاد کنید و از آن لذت ببرید، می توانید با صرف کمی هزینه با استفاده از المان هایی نظیر آلاچیق آماده، تاب و سرسره پلی اتیلن، محیطی برای بازی بچه ها فراهم کنید.

بسیاری از ساختمان ها مسکونی و تجاری از چمن مصنوعی روف گاردن برای طراحی فضای سبز پشت بام استفاده می کنند. چمن مصنوعی کاربردهای بسیاری برای محوطه سازی روف گاردن دارد و می توانید از این محصول برای زیباتر شدن محیط کار و زندگی خود استفاده کنید. چمن مصنوعی با داشتن ظاهری طبیعی و زیبا می تواند برای تزئین قسمت های مختلف ساختمان بکار رود. البته یکی از مهم ترین کاربردهای تزئینی چمن مصنوعی روف گاردن است که دارای انواع مختلفی بوده و شما می توانید از چمن مصنوعی برای تزئین هر قسمت از محل کار یا سکونت خود استفاده کنید که هر کدام از این انواع می توانند دارای مزایا و معایبی هم باشند.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا بام سبز در واقع به فضای پشت بام ساختمان ها گفته می شود که با استفاده از چمن مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است و در آن از درخت ها و بوته های طبیعی برای زیبایی بیشتر محیط شده است. همچنین می توان گفت که درست کردن فضای سبز یا یک باغ کوچک بر روی پشت بام یا هر سازه ای که نسبت به زمین دارای ارتفاع باشد یک روف گاردن است. اگر می خواهید یک روف گاردن زیبا و بی عیب داشته باشید باید به زیرسازی برای خروج آب حاصل از باران و شستشو توجه نمایید.

چمن مصنوعی روف گاردن

مشخصات پشت بام برای ساخت روف گاردن

مهمترین مشخصه یک روف گاردن، امکان قرار دادن گل ها و گیاهان طبیعی بر روی چمن مصنوعی است تا با کمک این المان ها بتوان یک باغ زیبا در پشت بام ساختمان ایجاد کرد.

اما یک بام مناسب برای ساخت روف گاردن باید دارای ویژگی های زیر باشد:

زیرسازی برای نصب چمن مصنوعی روف گاردن: زیرسازی چمن مصنوعی در پشت بام یکی از اساسی ترین کارهایی است که پیش از اجرای پروژه باید مدنظر داشته باشید. اگر شیب با به خوبی رعایت نشده باشد، هنگام بارندگی یا شستشو، آب در زیر چمن جمع شده و باعث تخریب سقف ساختمان می شود. همچنین علاوه بر زیرسازی و تنظیم شیب مناسب برای خروج آب، باید با استفاده از یک عایق مناسب مانند ایزوگام کل سقف را پوشش دهید.

وجود فضای کافی برای ساخت روف گاردن: در اغلب ساختمان ها بخشی از فضای پشت بام را کولر، دیش و سایر لوازم دور ریز اشغال کرده است و این موضوع می تواند تا حدودی کار ساخت روف گاردن با چمن مصنوعی را دشوار تر کند. بنابراین، باید با جابجا کردن یا برداشتن برخی از وسایلی که بیان شد، فضای کافی برای این منظور فراهم شود.

مقاومت بدنه ساختمان: برای اینکه یک روف گاردن شیک و زیبا داشته باشید باید از المان هایی مانند آلاچیق، آبنما، تاب و سرسره و درخت ها و بوته های طبیعی با گلدان های بزرگ و سنگین استفاده کنید. همه این المان ها باعث سنگین شدن پشت بام شما می شوند. بنابراین، پیش از ساخت روف گاردن، باید از پایداری و استحکام سازه ساختمان خود مطمئن شوید و در صورت نیاز آن را تقویت کنید.

مزایای چمن مصنوعی روف گاردن

بیشتر شرکت ها بری ساخت روف گاردن، از چمن مصنوعی به عنوان پوشش روف گاردن استفاده می کنند. در ادامه به مزایای چمن مصنوعی روف گاردن می پردازیم و نکات مهی را به شما خواهیم گفت. این مزایا قطعاً برای شما جالب خواهد بود. در واقع با پوشاندن کف پشت بام خانه خود با چمن مصنوعی، مزایای زیر وجود خواهند داشت:

ایجاد فضایی زیبا و دلچسب: طبیعی است که داشتن یک فضای سبز در پشت بام، باعث ایجاد احساس آرامش و شادابی در شما و سایر ساکنین آپارتمان می شودو همچنین می تواند باعث افزایش قیمت خانه یا آپارتمان شما شود.

عایق سرما و گرما برای ساختمان: چمن مصنوعی از پلی اتیلن ساخته شده و می تواند مانند یک عایق حرارتی در پشت بام عمل کند. در فصول گرم سال، چمن مصنوعی که پشت بام خانه شما را پوشانده است، مانع از نفوذ هوای گرم به داخل ساختمان می شود. همچنین در فصول سرد سال نیز از خروج هوای گرم به بیرون ساختمان جلوگیری می کند.

یک عایق صوتی مناسب: اگر برای روف گاردن از چمن مصنوعی استفاده نکنید، به دلیل تردد زیادی که ممکن است در پشت بام وجود داشته باشد، افرادی که در طبقه آخر زندگی می کنند تحمل صدای پای افراد کار دشواری است. اما چمن مصنوعی روف گاردن به دلیل مزایا و بافتی که دارد مانند یک عایق صوتی عمل می کند.

حفاظت از سقف در برابر عوامل طبیعی: سقف آپارتمان و خانه ها طی سال ها دچار فرسودگی می شوند. نور خورشید، بارش برف و باران و تردد باعث تخریب و فرسایش پشت بام می شود. حتی ایزوگام ها بعد از گذشت مدتی دچار آسیب شده و نمی توانند خاصیت اولیه خود را حفظ کنند. به همین خاطر بعد از مدتی آب و رطوبت می تواند به داخل ساختمان نفوذ کند. چمن مصنوعی روف گاردن، ایده جالبی است تا علاوه بر زیباسازی از پشت بام خانه شما محافظت کند.

چمن مصنوعی پشت بام

چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن

بهترین چمن مصنوعی برای روف گاردن، چمنی است که دارای کیفیت بالا و متراکم باشد و جزو چمن مصنوعی های با الیاف ضخیم و مناسب مکان های پرتردد باشد. زیرا در بسیاری از مواقع افراد زیادی در روف گاردن تردد می کنند و باعث فشرده شدن الیاف چمن مصنوعی می شود که همین موضوع می تواند به زیبایی و ماندگاری آن آسیب بزند. اگر روف گاردن را برای ساختمان های تجاری و اداری می خواهید قطعاً میزان تردد بیشتر می شود و چمن مصنوعی باید بتواند این میزان تردد را تحمل کند. در ادامه چند نمونه از چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن را مشاهده می کنید:

مدل های بار ارتفاع ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر

چمن مصنوعی هایی که الیاف کوتاه تر از ۲۰ میلیمتر دارند برای این منظور مناسب نیستند. برای زیباتر شدن محیط روف گاردن بهتر است از گل ها و گیاهان طبیعی استفاده کنید، بنابراین سعی کنید چمن هم دارای ظاهری طبیعی باشد. چمن هایی که کمتر از ۲۰ میلیمتر ارتفاع دارند به دلیل نوع مونوفیلامنتی که در ساخت آنها استفاده شده، نمی توانند دوام بالایی داشته باشند. به همین خاطر، برای روف گاردن های ساختمان های تجاری و اداری، این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. در این صورت بهتر است از مدل هایی که دوام و ماندگاری بیشتری دارند استفاده کنید.

چمن مصنوعی روف گاردن با آلاچیق

تراکم چمن مصنوعی

تراکم چمن مصنوعی در میزان تحمل این محصول در برابر له شدن یا کوبیده شدن موثر است. چمن مصنوعی روف گاردن باید دارای الیاف نرم نباشد، در واقع باید چمنی را انتخاب کنید که دارای دیتکس بالا باشد. دیتکس بالا به معنی ضخیم تر بودن نخ و زبری الیاف می باشد.

الیاف چمن مصنوعی

چمن مصنوعی روف گاردن با الیافی به شکل حرف C انگلیسی، آوندی یا با سطح مقطع V شکل کیفیت بهتری دارند. این الیاف بعد از فشرده شدن خیلی زود شکل اولیه خود را بازیابی می کندد و به همین خاطر چمن مصنوعی شما ظاهری له شده و پا خورده به خود نمی گیرد.

چمن مصنوعی ارزان برای روف گاردن

برای شرکت هایی که در زمینه طراحی فضای سبز فعالیت دارند، کاهش هزینه تمام شده پروژه اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر برای اینکه روف گاردن با کمترین هزینه ساخته شود می توانید از مدل های با الیاف بلند و ارازن شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) استفاده کنید. این مدل ها علاوه بر این کیفیت خوبی دارند، می توانند حداقل تا ۵ سال دوام بیاورند. برای خرید چمن مصنوعی ارزان برای روف گاردن می توانید با کارشناسان حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) مشورت کنید. شما می توانید بر اساس میزان بودجه ای که دارید، بهترین چمن مصنوعی را با ضمانت کیفیت و ماندگاری از فروشگاه حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) تهیه نمایید. ما پیشنهاد می دهیم از چمن های مصنوعی با ارتفاع ۲۵ میلیمتری انتخاب کنید ولی چمن مصنوعی مدل پایا گزینه بهتری است. اگر می خواهید در هزینه های اجرای پروژه بیشتر صرفه جویی کنید، از چمن مصنوعی ارزان برای روف گاردن ساختمان های مسکونی استفاده کنید.

تاثیر ساخت روف گاردن بر روی قیمت ساختمان

جالب است که بدانید وجود روف گاردن می تواند باعث افزایش قیمت ساختمان شما شود. همانطور که می دانید هر چیزی که باعث زیباتر شدن ساختمان باشد می تواند بر روی قیمت هر مترمربع از آپارتمان موثر باشد، یکی از این موارد روف گاردن است. در واقع برای ساختمان های مسکونی افزایش قیمت چشمگیر تر خواهد بود. بر اساس بررسی های انجام شده برای ساختمان های مسکونی که روف گاردن دارند، در تهران و شهرهای بزرگ حدود ۱۰% قیمت ملک افزایش داشته است. به همین خاطر بیشتر شرکت های ساخت و ساز با صرف کمی هزینه برای ساخت روف گاردن سعی در افزایش شانس فروش ملک خود را دارند.

روش های نصب چمن مصنوعی برای روف گاردن

برای نصب چمن مصنوعی روف گاردن روش های مختلفی وجود دارد. شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) با توجه به تجربه ای که طی سالها اجرای پروژه های چمن مصنوعی روف گاردن، کسب کرده است به سه روش مختلف می تواند چمن مصنوعی پشت بام را برای شما اجرا کند:

اجرای یک دست: در این روش کل کف روف گاردن را با چمن مصنوعی می پوشانیم. البته می توان از ترمو چوب و قلوه سنگ های سفید یا رنگی برای زیباتر شدن فضا در کنار چمن مصنوعی استفاده کرد.

روش بین سنگی: بسیاری از روف گاردن ها دارای کفپوش های سنگی، موزاییکی یا واش بتن هستند. می توان از چمن مصنوعی در فضای خالی بین این المان ها استفاده کرد تا فضای زیباتری داشته باشید.

روش نواری: خیلی از شرکت هایی که در زمینه طراحی فضای سبز فعالیت دارند برای روف گاردن از چمن مصنوعی نواری استفاده می کنند به این صورت که در نواحی کناری روف گاردن از نوارهای باریک چمن برای تزئین فضای پشت بام استفاده می شود.

در ادامه سه نمونه از پروژه های اجرایی چمن مصنوعی دنیای چمن برای روف گاردن را مشاهده می کنید.

چمن مصنوعی پشت بام
چمن مصنوعی روف گاردن
چمن مصنوعی روف گاردن طرح بین سنگی

قیمت چمن مصنوعی برای روف گاردن

ساخت روف گاردن فرآیندی است که برای تکمیل آن باید المان های دیگری چون آلاچیق، آبنما، تاب، باربیکیو، میز و صندلی و نور پردازی همراه با نصب چمن مصنوعی اجرا شوند. الابته اگر نمی خواهید خیلی هزینه کنید، امکان نصب چمن مصنوعی و چیدن چند میز و صندلی ساده برای ساخت یک روف گاردن کوچک و زیبا وجود دارد.

در ادامه قیمت چمن مصنوعی برای پشت بام را بررسی می کنیم. پیش از هر چیز باید از شیب سقف و آب بندی آن با ایزوگام درجه یک، برای نصب چمن مصنوعی روف گاردن مطمئن شویم برای این منظور باید هزینه های زیر را مدنظر داشته باشید:

قیمت چمن مصنوعی پشت بام: پیش تر گفتیم که قیمت محصول به نوع کاربری آن بستگی دارد. برای روف گاردن هایی که تردد زیادی دارند، باید از مدل هایی که تراکم بالا و کیفیت بیشتری دارند استفاد کنید که خوب گران تر هستند. اما به طور میانگین برای این بخش، بر اساس مدلی که انتخاب می کنید، هزینه شما ۱۱۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع چمن مصنوعی خواهد بود.

قیمت ابزار و مواد لازم برای نصب چمن مصنوعی پشت بام: برای این منظور لازم است از چسب دوجزئی پلی اورتان، نوار اتصال و لایه ژئوتکستایل استفاده شود. توجه به این نکته ضروری است که برای روف گاردن ها به دلیل قرار گرفتن در معرض آب و برف و باران، باید از چسب دوجزئی پلی اورتان استفاده شود که مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین نوار اتصال برای اتصال رول های چمن در کنار هم لازم است. برای این قسمت از هزینه های خود به ازای هر متر مربع چیزی در حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در نظر داشته باشید.

دستمزد نصاب: بر اساس روش نصب چمن مصنوعی پشت بام، هزینه نصب و دستمزد نصاب تعیین می شود. برای روش نصب بین سنگی، باید حدود سه برابر نصب بصورت یکدست دستمزد در نظر بگیرید. همچنین متراژهای کم و زیاد می تواند دستمزد نصاب را تحت تاثیر قرار دهد. برای نصب چمن مصنوعی، هزینه ای در حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان برای هر متربع از فضا را در نظر بگیرید.

بطور خلاصه با در نظر گرفتن مواردی که بیان شد قیمت چمن مصنوعی پشت بام بطور حدودی قابل محاسبه است. بر همین اساس نصب هر مترمربع چمن مصنوعی برای روف گاردن حدود ۱۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان برای شما هزینه دارد. در صورتی که به بررسی بیشتری نیاز دارید به فروشگاه ما برای مشاهده قیمت چمن مصنوعی مراجعه کنید.

البته باید نوسانات قیمت ارز را نیز در نظر بگیرید، زیرا قیمت ها ممکن است دچار تغییراتی شوند. بهترین کار این است تا با شرکت تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان ما برای اجرای پروژه ساخت روف گاردن خود استفاده کنید.

قیمت چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی برای روف گاردن

شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن)، خرید چمن مصنوعی برای پشت بام را برای مشتریان خود بسیار آسان کرده است. ابتدا کارشناسان دنیای چمن برای باز از روف گاردن بصورت حضوری اعزام می شود، این مورد کاملاً رایگان است. البته برای افرادی که در تهران یا کرج زندگی می کنند. کارشناس دنیای چمن، در حین بازدید حضوری و محاسبه متراژ و بررسی زیرسازی، بهترین مدل چمن مصنوعی را بر اساس میزان بودجه ای که دارید پیشنهاد می دهد.

حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) برای شرکت های ساخت و ساز تخفیف های ویژه ای در نظر دارد. ما تلاش می کنیم تا فرآیند خرید چمن مصنوعی پشت بام را برای مشتریان خود ساده کنیم. برای همین می توانید با بر قرار تماس با فروشگاه دنیای چمن سفارش خود را برای ساخت روف گاردن زیبا با کمترین هزینه ثبت کرده و از خدمات خوب و یژه ما استفاده کنید.

سوالات متداول

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا بام سبز، به فضایی گفته می شود که با استفاده از چمن مصنوعی یا چمن طبیعی مفروش شده و از بوته ها و گل های طبیعی برای تزئین آن استفاده می کنند. در واقع به ساخت فضای سبز به منظور گذران اوقات فراغت بر روی پشت بام یا هر سطحی که از زمین بلندتر باشد گفته می شود.

آیا امکان ساخت روف گاردن بر روی همه پشت بام ها وجود دارد؟

  • برای ساختمان هایی که سقف آن ها دارای شیب مناسب به منظور خروج آب باران با حاصل از شستشو باشد و توسط ایزوگام عایق سازی شده باشند، این امکان وجود دارد.
  • برای روف گاردن باید فضای کافی وجود داشته باشد، برای این منظور باید کولرها و خرت و پرت ها را در یک گوشه از پشت بام قرار دهید و جابجا کنید.
  • ساختمان باید استحکام کافی و توانایی تحمل وزن المان هایی چون آلاچیق، آبنما و بوته ها و گلدان های سنگین را داشته باشد.

مزایای نصب چمن مصنوعی برای روف گاردن چیست؟

  • داشتن فضایی سبز و زیبا برای بازی و نشیمن
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی در فصول مختلف سال
  • ایجاد یک عایق صوتی مناسب
  • افزایش عمر مفید ساختمان به دلیل جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و بارش برف و باران بر روی بام
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “چمن مصنوعی روف گاردن

  1. سحر دیبا گفت:

    سلام بهترین مدل چمن مصنوعی برای روف گاردن و معرفی کنید لطفا

    1. مدیر فروشگاه گفت:

      سلام وقت بخیر
      مدل های بوریا، شقایق و پایا رو می تونید به عنوان چمن مصنوعی روف گاردن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *