مقالات

چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

چمن مصنوعی برای مدرسه

ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی برای دانش آموزان در هر رده سنی که باشند الزامی است. با وجود انواع بازی هایی که امروزه خیلی راحت با استفاده از گوشی های هوشمند در اختیار نوجوانان قرار گرفته است فعالیت بدنی آنها را تا حد زیادی کاهش داده و در نتیجه سبب بروز بسیاری از بیماری های جسمی و روحی در آنها شده است. در این میان اگر مدارس هم نتوانند محیط مناسبی برای بازی، تفریح، ورزش و فعالیت بدنی دانش آموزان فراهم کنند آسیب های جسمی و روحی بیشتری متوجه این گروه از افراد جامعه خواهد شد.

متاسفانه بیشتر مدارس دولتی و حتی غیراتفاعی زمین ورزشی مناسبی برای استفاده دانش آموزان ندارند. البته می توانید از حیاط مدرسه به عنوان زمین بازی برای دانش آموزان استفاده کنید. برای اینکار کافی است تا از چمن مصنوعی برای مدرسه و پوشش کامل کف حیاط آن استفاده کرده و یک زمین ورزشی زیبا و استاندارد را با قیمت ارزان و کمترین هزینه داخل محوطه ساختمان مدارس بسازید. مزیت این چمن ها این است که علاوه بر نصب راحت و سریعی که دارند نیازی به نگهداری و مراقبت خاصی نداشته و هیچ هزینه جانبی برای شما نخواهند داشت. همچنین مدارسی که دارای حیاط چمن مصنوعی هستند بیشتر مورد توجه خانواده ها و دانش آموزان قرار گرفته و در نتیجه افراد بیشتری مایل به ثبت نام در مدرسه و آموزشگاه شما خواهند بود.

حیاط مدرسه جایی است که دانش آموزان در زنگ تفریح باید بتوانند در محیط آن بازی و ورزش کنند. برخی از مدرسه ها مسابقات ورزشی را در حیاط مدرسه برگزار می کنند. بنابراین اگر پوشش کف حیاط مناسب ورزش یا بازی دانش آموزان نباشد می تواند در حین انجام تمرینات ورزشی به بدن آنها آسیب های جدی وارد نماید. متاسفانه پوشش حیاط بیشتر مدارس کشور آسفالت سفت و سخت است و از استانداردهای لازم برای تفریح و بازی و همچنین ورزش دانش آموزان برخوردار نیست.

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط مدرسه

چمن مصنوعی برای مدرسه

خوشبختانه در طول سال های اخیر محصولی با عنوان چمن مصنوعی به بازار معرفی شده است که می تواند مشکلاتی که درباره حیاط مدرسه و بازی و ورزش دانش آموزان گفته شد را بطور کامل بر طرف نماید. چمن مصنوعی قابلیت ضربه پذیری بالایی دارد و از طرف دیگر هزینه نصب و نگهداری آن بسیار پایین است. به علاوه زیبایی که چمن می تواند برای حیاط مدرسه ایجاد کند با پوشش های معمول قابل مقایسه نیست. اگر می خواهید دانش آموزان در حیاط مدرسه همیشه شاداب و سرزنده باشند و هنگام انجام تفریح و بازی بر اثر زمین خوردن آسیب نبینند پیشنهاد ما خرید چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه است.

انتخاب بهترین چمن مصنوعی برای مدرسه

چمن مصنوعی برای مدرسه

اگر قصد خرید و اطلاع از قیمت چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه را دارید بهتر است تا پیش از هر اقدامی موارد و نکات تخصصی تری را درباره این محصول بدانید تا در هنگام انتخاب مدل و نوع چمن‌ مصنوعی مورد نظرتان دچار مشکل نشوید.

ابعاد حیاط مدرارس بسیار اهمیت دارد. به طور مثال اگر مساحت حیاط مدرسه تان ۲۰۰ متر مربع باشد بطور متوسط در یک زمان خاص ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از دانش آموزان از چمن استفاده می کنند. در این حالت به ازای هر نفر ۱.۳ متر مربع از فضای حیاط اختصاص می یابد.

این درحالی است که در یک زمین فوتبال استاندارد که مساحتی در حدود ۷۰۰۰ مترمربع دارد به هر بازیکن حدود ۳۱۸ مترمربع فضا اختصاص می یابد. این موضوع نشان می دهد که چمن مصنوعی در حیاط مدارس حتی از چمنمصنوعی زمین فوتبال فشار بیشتری را تحمل می کند و بسیار پرتردد است. علاوه بر تمام این موارد دومین موضوع استانداردهای بهداشتی و قابلیت ضربه پذیری است که پیش از خرید باید به آن توجه نمایید.

مهمترین ویژگی های خرید چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

در این بخش ۳ موردی که می تواند در انتخاب و خرید چمن مصنوعی مدرسه به شما کمک کند را به صورت مختصر بیان می کنیم.

  1. تراکم
    برای اینکه چمن مصنوعی به خاطر تردد زیاد و فعالیت های ورزشی که در مدرسه ها انجام می شود کوبیده نشود، باید تراکم بالا باشد. زیرا مدارس یکی از بیشترین میزان مصرف این محصول را دارند و باید مدلهایی که دارای تراکم بالایی هستند خرید نمایید.
  2. ارتفاع
    نظافت حیاط مدرسه یکی از سخت ترین کارهایی است که بر عهده سرایدار مدرسه می باشد. به خصوص اگر پوشش حیاط چمن مصنوعی باشد. در این صورت اگر می خواهید کار نظافت و تمیز کردن چمن ساده تر باشد حتما از الیاف با ارتفاع ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر استفاده نمایید و اگر ارتفاع چمن بیشتر از این مقدار است می توانید از سیلیس برای پر کردن فضای بین الیاف استفاده نمایید.
  3. مقاومت الیاف
    همانطور که گفته شد حیاط مدارس یکی از پر تردد ترین مکان ها در هر مدرسه ای می باشد. بنابراین برای افزایش طول عمر مفید چمن مصنوعی مدارس باید از مدل هایی که دارای الیاف مقاوم تری هستند استفاده نمایید. در غیر اینصورت باید منتظر فرسوده شدن چمن خریداری شده در مدت زمان کوتاهی باشید.

کارشناسان ما در فروشگاه چمن مصنوعی حیاط سبز بام سبز آماده پاسخگویی به مشتریان عزیز هستند. در صورتی که به مشاوره بیشتری نیاز دارید لطفا با شماره تماس ۲۲۷۳۳۴۱۸ – ۰۲۱ در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *