مقالات

چمن مصنوعی باغ تالار

چمن مصنوعی باغ تالار

چمن مصنوعی مناسب برای باغ تالار

چمن مصنوعی یک انتخاب عالی برای محوطه سازی باغ ها و تالارهای پذیرایی است. با استفاده از چمن مصنوعی، می توانید یک فضای سبز زیبا و جذاب برای برگزاری مراسم عروسی، جشن ها و میهمانی ها ایجاد کنید، بدون اینکه به مراقبت و آبیاری و … نیاز داشته باشید. این چمن ها با ظاهری طبیعی و دوام و ماندگاری بالا به راحتی قابل نصب و استفاده هستند. همچنین، چمن مصنوعی مناسب برای باغ و تالار از مقاومت بالایی برخوردار بوده و نظافت آن بسیار آسان است. با توجه به رنگ بندی و طرح های متنوعی که وجود دارد، می توانید از چمن مصنوعی برای محوطه سازی باغ و تالار استفاده کنید. بنابراین انتخاب و خرید چمن مصنوعی برای باغ و تالار یک ایده هوشمندانه و مقرون بصرفه است.

بهترین چمن مصنوعی برای باغ تالار

آیا در جستجوی خرید بهترین چمن مصنوعی برای تالار و باغ خود هستید؟ برای این منظور باید درباره مشخصات فنی و مهمترین ویژگی های چمن مصنوعی مناسب برای محوطه سازی باغ تالار بیشتر مطالعه کنید. بر همین اساس بهترین چمن مصنوعی برای تالار و باغ باید دارای تراکم و دیتکس بالا در حدود ۲۰۰۰ به ازای هر رشته نخ، ارتفاع کوتاه بین ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر، لایه بکینگ ضخیم دو لایه و سه لایه، سیستم زهکشی مناسب برای خروج بهتر آب، طول عمر بالا بین ۱۰ تا ۱۵ سال و شستشو و نظافت آسان باشد.

همچنین چمن مصنوعی برای باغ تالار مناسب است که بتواند در هر شرایط آب و هوایی دوام بیاورد و دچار پوسیدگی یا رنگ پریدگی نشود. علاوه بر این باید قادر باشد تا در محیط های پر تردد مانند تالارهای پذیرایی و عروس و باغ هایی که برای برگزاری مراسمات و جشن ها استفاده می شوند کیفیت خود را حفظ کند. بهتر است از چمن مصنوعی تزئینی استفاده کنید که دارای ظاهر طبیعی تر و زیباتری باشد تا بتواند در جذب مشتری بیشتر و رونق کسب و کار شما موثر باشد.

با استفاده از چمن مصنوعی، می توانید محوطه سازی باغ و طراحی فضای سبز تالار خود را با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. علاوه بر این پیشنهاد می کنیم از گرین وال مصنوعی برای تزئین فضای داخلی تالار و محل عکاسی عروس و داماد در باغ ها استفاده کنید.

انواع چمن مصنوعی باغ تالار

همانطور که گفته شد چمن های مصنوعی که برای باغ تالار استفاده می شوند بر اساس رنگ بندی و طراحی دارای انواع مختلفی هستند. از جمله می توان به چمن مصنوعی بهاره، پاییزه و موکتی اشاره کرد.

چمن مصنوعی بهاره

یکی از انواع چمن های تزئینی، چمن مصنوعی بهاره بوده که دارای طیف رنگ سبز تیره و روشن بوده و برای نصب در تالار و باغ بسیار مناسب است. از انواع چمن های تزئینی بهاره برای طراحی فضای سبز و محوطه سازی باغ تالار استفاده می شود. این چمن ها در تمام فصول سال سرسبز و زیبا بوده و باعث جذب مشتری بیشتر برای باغ و تالار شما خواهند شد.

چمن مصنوعی پاییزه

همانطور که گفته شد چمن های مصنوعی که برای تالار و باغ استفاده می شود دارای طرح و رنگ بندی متنوع هستند. از این میان چمن مصنوعی پاییزه به دلیل ترکیب رنگ سبز، زرد، نارنجی، کرم و قهوه ای یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی و محوطه سازی باغ تالار محسوب می شود. الیاف اصلی چمن های پاییزه سبز رنگ هستند اما با استفاده از فیلرهای رنگی زرد، نارنجی، قهوه ای و کرم رنگ ترکیب زیبا و کاملاً طبیعی به وجود می آید که می تواند باعث زیباتر شدن فضای باغ و تالار شما شود.

چمن مصنوعی موکتی

به گونه ای چمن های مصنوعی که دارای ظاهری شبیه به موکت هستند چمن مصنوعی موکتی گفته می شود. این نوع چمن مصنوعی دارای الیافی کوتاه با ارتفاع ۶ تا ۱۵ میلیمتر بوده و تراکم بسیار بالایی دارند. اما به دلیل ضخامت کم شاید برای فضاهای پرترددی مانند باغ و تالار چندان مناسب نباشند. هر چند که بسیاری از افراد برای تزئین محل نشستن و عکاسی عروس و داماد از چمن های موکتی به دلیل زیبایی ظاهری و یکدست بودن استفاده می کنند.

طراحی و محوطه سازی باغ تالار با چمن مصنوعی

یکی از ایده ها برای طراحی و محوطه سازی باغ تالار استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ برای ورودی تالار و باغ است که باعث زیباتر شدن فضا و جلب نظر بازدیدکننده ها می شود. همچنین می توانید با استفاده از گلدان های گل و گیاه طبیعی نمای زیباتری به محوطه تالار و باغ خود ببخشید.

اگر بخواهید برای محوطه سازی باغ و تالار خود بیشتر هزینه کنید، پیشنهاد می کنیم از ترکیب چمن مصنوعی با چوب ترمو برا طراحی فضای سبز قسمت های مختلف باغ و تالار استفاده کنید. با اینکار بخاطر ایجاد تضاد رنگ نمای زیباتری به محیط می بخشید.

مزایا و معایب چمن مصنوعی برای باغ تالار

نصب چمن مصنوعی برای تالار و باغ دارای مزایای بسیاری است اما شاید تنها عیب آن هزینه اولیه برای خرید چمن مصنوعی و نصب آن باشد. چمن های طبیعی با وجود اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند اما به دلیل هزینه های جانبی بسیاری که دارند در واقع گران تر تمام می شوند. به عنوان مثال چمن مصنوعی نیازی به آبیاری، هرس کردن، خرید چمن زن، کوددهی، سمپاشی، نگهبانی و مراقبت ندارد.

از طرف دیگر چمن مصنوعی همواره تمیز است و در صورت شستشو یا بارندگی باعث ایجاد گل و لای نمی شود. به دلیل منافذی که در لایه زیرین چمن مصنوعی تالار و باغ وجود دارد، تمام آب حاصل شستشو یا بارندگی از این منافذ به راحتی خارج می شود و همواره سطح چمن خشک و تمیز می ماند. همچنین حشرات درون الیاف چمن لانه نمی کنند و از این نظر کاملاً بهداشتی است.

چمن مصنوعی باغ تالار به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت مانند پلی اتیلن ماندگاری بسیار زیادی داشته و هیچگونه حساسیت پوستی ایجاد نمی کند. در فصول گرم سال به دلیل جاذب گرما بودن تا حدودی می تواند باعث گرم تر شدن محوطه باغ و تالار شود اما به محظ اینکه در سایه قرار بگیرد سریعاً خنک می شود. همچنین قابل اشتعال نیست و در صورت آتش سوزی تنها الیاف آن جمع می شوند و این بخاطر وجود سیلیس است که در هنگام نصب برای پر کردن فضای خالی بین الیاف چمن مصنوعی باغ تالار بر روی آن پاشیده می شود.

نگهداری و شستشوی چمن مصنوعی باغ تالار

چمن مصنوعی بطور کلی نیازی به نگهداری یا مراقب خاصی ندارد. برای شستشوی چمن مصنوعی تالار و باغ کافی است تا ابتدا زباله ها و شاخ و برگ را از روی آن بر دارید، سپس با استفاده از جاروبرقی درست مانند یک فرش معمولی سطح آن را جارو کنید. اگر نیاز به شستشوی بیشتری بود می توانید با استفاده از شامپو فرش و آب تحت فشار تمام کثیفی هایی که درون الیاف چمن مصنوعی کف باغ نفوذ کرده است را به راحتی تمیز کنید. البته فراموش نکنید که بعد از هر بار شستشو و خشک شدن کامل الیاف چمن نیاز است با استفاده از برس مخصوص الیاف چمن مصنوعی باغ و تالار را برس بکشید تا مانند روز اول زیبا به نظر برسند.

نصب چمن مصنوعی باغ تالار

نصب چمن مصنوعی کف باغ و تالار بسیار ساده است و خیلی سریع انجام می شود. ابتدا باید زمین را کاملاً تمیز و یکدست کرد و یک شیب مناسب برای خروج آب در نظر گرفت. پس از آن یک لایه نمدی شکل به نام لایه ژئوتکستایل در زیر چمن پهن کرده و چمن مصنوعی را بر روی آن قرار می دهند. برای چسباندن رول های چمن مصنوعی تالار و باغ از چسب دو جزئی استفاده می کنند که بسیار محکم بوده و ضد آب است. برای اینکه لبه های چمن به خوبی روی هم قرار بگیرند و اصطلاحاً خط برش مشخص نباشد از روش اورلپ استفاده می شود. پس از نصب چمن مصنوعی باغ تالار بلافاصله می توانید از آن استفاده کرده و بر روی آن راه بروید.

خرید و قیمت چمن مصنوعی باغ تالار

شرکت حیاط سبز بام سبز با نام تجاری دنیای چمن از سه طریق امکان خرید چمن مصنوعی باغ تالار را برای مشتریان خود فراهم کرده است. اولین روش مراجعه حضوری است که می توانید از نزدیک مدل های مختلف چمن را مشاهده و انتخاب کنید. همچنین امکان سفارش تلفنی نیز وجود دارد برای این منظور کارشناسان فروش از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. اما برای افرادی که در تهران سکونت ندارند یا می خواهند از شهرهای دور دست سفارش خود را ثبت کنند امکان خرید آنلاین چمن مصنوعی برای تالار و باغ از طریق وب سایت donyayechaman,.com فراهم شده است.

برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی می توانید علاوه بر مراجعه به وب سایت شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) از طریق تماس با واحد فروش از قیمت روز چمن مصنوعی برای تالار و باغ مطلع شوید.

چمن مصنوعی دست دوم برای باغ تالار

با توجه به قیمت چمن مصنوعی که ممکن است برای برخی از افراد مقرون به صرفه نباشد، شاید بهتر است به فکر خرید چمن مصنوعی دست دوم برای باغ و تالار خود باشید. شرکت حیاط سبز بام سبز پیشنهاد می کند که اگر می خواهید از چمن های مصنوعی دست دوم برای تزئین کف باغ و تالار استفاده کنید حداکثر ۴ تا ۵ سال از عمر این محصول سپری شده باشید. زیرا اگر بیشتر از این مدت از چمن های مصنوعی در باغ و تالار استفاده شده باشد قطعاً پوسیده هستند و ماندگاری بسیار پایینی دارند.

نمونه کارها و پروژه های اجرایی باغ تالار

در ادامه برخی از نمونه کارهای چمن مصنوعی باغ تالار که توسط شرکت حیاط سبز بام سبز (دنیای چمن) اجرا شده است را مشاهده می کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *