مقالات

دیوار سبز مصنوعی چیست؟ تزئین دیوار با چمن مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی

استفاده از دیوار سبز طبیعی ایده بسیار جالبی است، اما کار پرهزینه و بسیار گران قیمتی خواهد بود. بنابراین دیوار سبز مصنوعی به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و بسیار زیبا و با ظاهری طبیعی روانه بازار شد و به عنوان پرکاربردترین موارد استفاده از چمن مصنوعی برای تزئین دیوار مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت.

شاید در جاهای مختلف به ویژه لابی هتل ها و مراکز اداری و تجاری نمونه هایی از دیوار سبز مصنوعی را دیده باشید. بیشتر مردم با شنیدن نام دیوار سبز اولین چیزی که تصور می کنند دیوارهایی است که با گل ها و گیاهان طبیعی تزئین شده باشد. اما امروزه با توجه به قیمت گل ها و گیاهان طبیعی و شرایط نگهداری و مراقبت بسیار دشوار و پرهزینه ای که این محصولات دارند، کمتر کسی حاضر به ساخت دیوار سبز طبیعی برای تزئین فضای داخلی یا خارجی ساختمان محل کار یا سکونت خود باشد.

با وجود چمن مصنوعی که امروزه کاملاً ظاهری شبیه به چمن های طبیعی دارند، و دیوار سبز مصنوعی که با بوته های گل و شمشاد و سایر گیاهان غیرطبیعی قابل ساخت است، بیشتر مردم تمایل به خرید دیوار سبز مصنوعی دارند.

مزایای خرید دیوار سبز مصنوعی

  • عدم نیاز به آبیاری و صرفه جویی در تهیه مواردی مانند سیستم آبرسانی و تجهیزات آبیاری
  • نیازی به اکسیژن ندارند و در بدترین شرایط آب و هوایی و در آلوده ترین روزهای سال همچنان سبز و زیبا بنظر می رسند
  • نیازی به کود دهی، سمپاشی و استفاده از هیچگونه آفت کش ندارند بنابراین دوستدار محیط زیست هستند
  • نیازی به هرس کردن های مداوم ندارند
  • بسیار سبک وزن هستند و نیازی به سازه های گران قیمت برای نصب ندارند
  • بسیار سریع و ساده قابل تمیز کردن و شستشو هستند
  • بسیار ارزان قیمت بوده و با کمترین هزینه در هرجایی نصب می شوند

دیوار سبز مصنوعی چیست؟

گرین وال (Green Wall) یکی دیگر از عناوینی است که برای دیوار سبز مصنوعی به کار می رود. دیوارهایی که با استفاده از بوته های گل و گیاهان سبز مصنوعی و بسیار زیبا و با ظاهری کاملاً طبیعی تزئین می شوند تا فضای زندگی و محل کار شما را به محیطی زیبا و آرامش بخش تبدیل کنند.

گرین وال که از نوعی چمن مصنوعی تزئینی ساخته می شود بصورت صفحات عمودی در هرکجا که مایل باشید قابلیت نصب و استفاده دارند. چمن مصنوعی معمولا از ماده ای به نام پلی اتیلن تولید می شود که یک ماده پلاستیکی قابل انعطاف و بسیار نرم و حالت پذیر است.

نصب دیوار سبز مصنوعی

پنل های چمن مصنوعی دیواری را می توانید به راحتی و در کمتر از چند دقیقه به هم متصل کنید و نیازی به تکنسین یا نصاب حرفه ای برای اینکار ندارید. دقت کنید که لبه های نر و مادگی پنل های چمن را به خوبی به هم متصل کنید و از ترکیب طرح های مختلف و انواع بوته های سبز مانند طرح شمشادی یا بوته های گل در تزئین دیوار خانه یا محل کارتان استفاده کنید.

برای نصب کردن پنل های چمن مصنوعی دیواری می توانید از میخ، پرچ یا پیچ و رول پلاک استفاده کنید. البته دیوار سبز مصنوعی را می توانید بر روی فنس های فلزی هم نصب کنید. پنل های چمن را با استفاده از سیم های مفتول به فنس چمنی محکم کنید و در مکان هایی که مایل هستید منتقل کنید.

در ادامه نمونه هایی از اجرای دیوار سبز مصنوعی را مشاهده می کنید.

فروشگاه چمن مصنوعی

مجموعه حیاط سبز بام سبز با راه اندازی فروشگاه اینترنتی چمن مصنوعی سعی دارد تا مسیر انتخاب و خرید کلیه محصولات مرتبط با طراحی فضای سبز را برای مشتریان خود ساده تر کند. برای ثبت سفارش از تهران و سایر نقاط کشور می توانید بصورت آنلاین از فروشگاه ما دیدن کنید و هر محصولی که مدنظرتان بود را به راحتی خریداری نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره پیش از خرید بصورت رایگان می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۷۳۳۴۱۸ از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در ارتباط باشید.

برای مشاهده قیمت چمن مصنوعی می توانید از فروشگاه آنلاین حیاط سبز بام سبز دیدن کنید و از میان مدل ها و طرح های متنوعی که وجود دارد، بهترین مدل را با توجه به سلیقه و بودجه خود خریداری نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *